Článek
Nové technologie pomáhají zaměstnancům zvládnout více s menší námahou. Jejich zaměstnavatelům zase umožňují nabízet kvalitnější a levnější služby, díky kterým mohou lépe obstát v konkurenci. Některé z těchto možností byly dostupné už dříve, nicméně šlo o složitá řešení, která vyžadovala velké investice do počítačových serverů a speciálních systémů a mohly si je tak dovolit jen největší korporace. Díky vzdáleným úložištím dat - cloudům - mohou dnes stejný komfort využívat klidně i malí podnikatelé.
Zvýšení prodeje o čtyřicet procent
Například společnosti Tech-lit, která prodává průmyslovou chemii, se zvedly tržby o více než čtvrtinu díky využití softwarovéhořešení mForce CRM pro podporu prodeje a vztahů se zákazníky. Zatímco dříve tak obchodníci u zákazníka jejich požadavky sepsali na papír a večer či druhý den předali do centrály, nyní je vyřídí na tabletu přímo u zákazníka.
Výsledkem je růst průměrné hodnoty objednávky a výrazný nárůst takzvaných doobjednávek nad rámec pravidelného závozu – objem se zvýšil o 40 procent. „Chtěli jsme obchodníkům ulehčit práci a tušili jsme, že by nový systém mohl zvýšit i prodej, ale musím říci, že nás skutečná čísla příjemně překvapila,“ říká Robert Škaloud, ředitel společnosti Tech-lit.
Zařídí i kontrolní hlášení
Přednosti cloudu využívají i další aplikace usnadňující podnikatelům život. Jde například o správu faktur v aplikaci +4U OSVČ. Ta nejen vystavuje faktury a eviduje přijaté, ale hlavně automaticky řeší tvorbu a odeslání kontrolního hlášení k DPH – novinky letošního roku. Kromě toho dokáže spravovat i datovou schránku a kontakty a přináší aktuality týkající se podnikání. „Podnikatelé a živnostníci si ji navíc mohou během tří měsíců zdarma vyzkoušet a pak se teprve rozhodnout pro nejvhodnější tarif,“ připomíná Robert Škaloud.