Hlavní obsah

Mnoho firem kvůli krizi omezilo sponzoring, většina jej ale zachovala

Řada českých podniků kvůli dopadům hospodářské recese omezila v letošním roce své sponzorské aktivity. Většina ale ve sponzorství pokračuje v nezměněné podobě, protože jej považuje za součást své firemní kultury. Některé dokonce své příspěvky na podporu sportu či kultury zvýšily.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Krácení rozpočtů se dotklo například sponzorských aktivit UniCredit Bank. "Přesto držíme letos stejný počet sponzorovaných projektů, pouze mírně klesl objem finančních částek," uvedl mluvčí banky Tomáš Pavlík. "Stále naši pozornost zaměřujeme na podporu klíčových kulturních institucí výtvarného umění, jako sponzoři jsme se opět podíleli v prvním pololetí také na několika veletrzích výtvarného umění a fotografie. Stejně tak stále podporujeme tenisový turnaj v Prostějově a Filmový festival v Karlových Varech nebo prestižní lednovou přehlídku Prague Ballet Gala," dodal.

Jsou ve ztrátě, přesto přispívají

Redukci sponzorských aktivit o zhruba 30 procent plánují Veletrhy Brno. Firma je v mnohamilionové ztrátě, stále však podle mluvčího Davida Pokorného v menší míře podporuje sport, kulturu a sociální projekty.

Rovněž největší producent uměleckých, školních a kancelářských potřeb ve střední a východní Evropě Koh-i-noor Hardtmuth kvůli dopadům hospodářské recese částku určenou na sponzoring snížil. "Sponzorské aktivity směřujeme zejména k předmětu naší činnosti, tedy směrem k umění, školám a školkám," podotkl generální ředitel Vlastislav Bříza.

Budvar: nejen reklama, ale přímý prodej

Například českobudějovický Budvar snížil celkovou částku na sponzorství o několik procent, uvedl mediální zástupce firmy Petr Vorlíček. Žádosti začal přísněji hodnotit. Přednost dává projektům, v rámci nichž získá kromě reklamy také záruku prodeje významného objemu piva. Budvar i nadále podporuje zavedené projekty, například Jihočeské divadlo, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov nebo Slavnosti pětilisté růže.

Prazdroj i Škodovka drží loňskou úroveň, TPCA dokonce navýšila prostředky

Plzeňský Prazdroj dává letos do sponzoringu sportu a kultury stejně peněz jako loni. Podle Vladimíra Juriny z vedení pivovaru jde o desítky miliónů korun, z nichž více než polovina je na podporu nejvyšší fotbalové soutěže Gambrinus ligy. Pivovar loni podepsal s fotbalovým svazem smlouvu na dalších šest let. Dále podporuje plzeňský extraligový hokej a připravuje sponzorskou smlouvu na novou sezonu, která by prý měla být pro klub výhodnější než v minulých letech. Žádné omezení v době krize prý nečeká ani sponzorované kulturní aktivity.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v posledních letech výši sponzorských peněz nemění, řekl ČTK její mluvčí Jaroslav Černý. K největším mezinárodním akcím, které automobilka podporuje, patří cyklistický závod Tour de France a mistrovství světa v ledním hokeji. V Česku sponzoruje Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně, Národní divadlo v Praze, Českou filharmonii, extraligu ledního hokeje, cyklokros, Centrum Paraple a projekt Zdravotní klaun.

Kolínská automobilka TPCA rozděluje ročně přes grantový program Partnerství pro Kolínsko čtyři milióny na rozvojové projekty v regionu. Podporuje také kulturní a sportovní aktivity. Letos například podpořila mezinárodní hudební festival Kmochův Kolín, Den záchranářů, Královské stříbření Kutné Hory či divadelní festival v Poděbradech. Sponzoruje také kolínský basketbalový klub. "Celkově se rozpočet na podporu regionu v letošním roce nesnížil. Naopak došlo k mírnému navýšení," uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava.

Související témata:

Výběr článků

Načítám