Článek
Jako nejdůležitější požadavky vůči zaměstnavateli uvádějí zaměstnanci servisních center možnost realizovat svůj talent a schopnosti (92 %) spolu s příležitostí naučit se nové dovednosti (88 %) před platovým ohodnocením (87 %).
Podmínkou stěhování je atraktivní plat
Ve srovnání s jinými skupinami českých zaměstnanců jsou také ochotni se za prací stěhovat. Celých 57 procent se za svou nynější prací v sektoru sdílených služeb přestěhovalo do jiného města, 84 procent jich uvádí ochotu přestěhovat se, pokud tomu bude odpovídat nová příležitost. Pro samotný přesun jsou však již výrazným motivátorem finance. Polovina (52 procent) zaměstnanců servisních center považuje za dostatečnou motivaci k přesunu zvýšení platu o více než 30 procent.
Opuštění studia kariéře nepomůže
„Dnešní mladí lidé stráví v produktivním věku delší dobu než jejich rodiče, protože půjdou do důchodu později. Sektor sdílených služeb je velmi často jejich první zastávkou v kariéře a určuje jejich směr. Setkáváme se s tím, že mladí urychlují z ekonomických důvodů svou kariéru dřívějším nástupem do produktivního věku. Zanechávají například studia, což je nebezpečný trend, kterým kariéru určitě neurychlí,“ uvedl Ota Kulhánek, předseda výboru ABSL.
Bez jazyků to nejde
Důležitým předpokladem práce v sektoru sdílených služeb jsou jazyky. Největší část služeb poskytovaná servisními centry v Česku totiž probíhá v angličtině (27 %). Následují němčina a francouzština se shodně 14 procenty. Pouze 11 procent služeb je určeno tuzemským zadavatelům a probíhá proto v češtině.