Článek
Současné technologie, od mobilního tisku až po cloud computing, kladou v případě IT manažerů stále větší důraz na tzv. měkké dovednosti (soft skills).
Při zavádění nových technologií do každodenních pracovních procesů totiž dochází k přesunu pravomocí z podpůrných pracovníků, tzv. back office, do kompetence pracovníků, kteří prezentují společnost navenek. Manažer už není pouhým dodavatelem informačních technologií, jeho úspěch tkví ve zvládnutí nové strategické role, která klade důraz na inovace, úsporu nákladů a plnění obchodních cílů.
Vše se točí kolem obchodu
„Přednosti a dovednosti, které jsou vyžadovány od dnešních IT manažerů, mají čím dál tím více obchodní charakter. Tento trend je pak vidět zejména u malých a středních podniků,“ vysvětluje Vincent Vanderpoel, viceprezident HP divize pro Evropu, Blízký východ a Afriku (EMEA).
Společnost HP proto zahájila kampaň, v jejímž rámci bude v regionu EMEA po celé léto poskytovat rady a doporučení, které IT manažerům pomohou se změnou jejich role ve polečnosti.
Rychlý přístup k informacím
Z průmyslových analýz společnosti Info Trends rovněž vyplynulo, že zvýšení mobility přímo ovlivňuje produktivitu práce. Důvodem je dostupnost veškerých potřebných informací, které má IT manažer neustále při ruce a jež mu umožňují rychleji přijímat strategická rozhodnutí.