Článek
„Jen za měsíc září jsme přijali 318 nových makléřů, sedm asistentek, dva právníky a jednu recepční. Pro následující půlrok chceme měsíčně přibírat minimálně 350 nových makléřů prakticky ve všech částech Česka. Dále hledáme pracovníky pro back-office do našich centrál v Pardubicích, Ostravě a Praze. Zejména se bude jednat o operátorky call centra, asistentky a právníky,“ uvedl Miroslav Jonáš, obchodní ředitel realitní kanceláře M Reality.
Chystají se otevřít i ukrajinský trh
Realitní expanze se bude týkat nejen velkých měst. „V následujícím půlroce půjde o více než 2100 nových pracovních míst. Největší část expanze se bude týkat měst nad 70 tisíc obyvatel, ale působení chceme rozšířit i v menších regionech. Momentálně také připravujeme otevření realitního trhu na Ukrajině, což znamená přijmout minimálně 15 pracovníků s perfektní znalostí ruštiny či ukrajinštiny. Ukrajinská M Reality bude fungovat od března příštího roku,“ vypočítal Miroslav Jonáš.
Realitní kancelář M Reality pro nové makléře připravila rozsáhlý koncept školení. M univerzita disponuje celkem osmi školicími kursy, v nichž se makléři učí od úplných začátků makléřské práce až po speciality typu řešení exekucí. Většina školení je pro makléře povinná, ale kromě nich jsou plná i dobrovolná školení. Podstatou kursů je kvalita opřená o individuální přístup. Na jednom školení proto nesmí být více než 20 účastníků. To v praxi znamená, že každý týden probíhají ve školicích centrech v Pardubicích, Praze a Ostravě minimálně čtyři školicí dny.
Zcela zaplněná jsou i nadstavbová školení
„Základní školení úrovně I. a II. – neformálně řečeno makléřská abeceda, Právo, Obchodní dovednosti a Time management – jsou pro každého makléře povinná. Exekuce, Dražby a Úvěry už patří do znalostní nadstavby, povinná tedy nejsou, přesto je na nich stále plno. Zájem o nové informace a dovednosti totiž už z logiky věci musí patřit k základním osobnostním rysům kvalitního makléře,“ upřesnil Miroslav Jonáš.
Při masivním náboru a velkém pracovním nasazení se pochopitelně rekrutuje i určité procento odpadlíků. Déle než tři měsíce od náboru zůstává přes tři čtvrtiny makléřů. Z jistoty zázemí velké společnosti se člověku samozřejmě nechce odejít do horšího. Nejčastějším důvodem pro odchod je nezvládnutí vysokého pracovního nasazení.
„Zhruba v osmi procentech případů je důvodem odchodu takzvaný milionářský efekt. Schopný makléř si dokáže vydělat během dvou měsíců to, co v předchozím zaměstnání za tři roky. Stává se, že to lidé psychicky neunesou – třeba i v tom, že se rozhodnou, že už pracovat nechtějí,“ shrnul Miroslav Jonáš, obchodní ředitel realitní kanceláře M Reality.