Hlavní obsah

Lidé v peněžních záležitostech věří více vzhledu než reputaci člověka

Vizáž obličeje je mnohem důležitějším kritériem při výběru důvěryhodné osoby ve finančních záležitostech než reputace. Podle experimentální studie tří univerzitních týmů z Warwicku, Londýna a New Hempshire lidé více důvěřují tvářím než pověstem finančníků.

Foto: Profimedia.cz

Nutkání soudit neznámé osoby podle jejich obličeje je příliš silné na to, aby mu lidé dokázali odolat.

Článek

Lidé tak raději investují peníze do někoho, jehož obličej je obecně považován za důvěryhodný, i když mají o dotyčném negativní informaci.

Osobní kouzlo má vždy navrch

„Věřitelé s dobrou i špatnou pověstí prosperují stejnou měrou z toho, pokud mají rysy důvěryhodného obličeje. Nutkání soudit neznámé osoby podle jejich obličeje je příliš silné na to, aby mu lidé dokázali odolat,“ tvrdí autoři výzkumu z University of Warwick, University College London s Dartmouth College.

Tajemství úspěchu sňatkových podvodníků

Při experimentu autoři výzkumu používali počítačem generované tváře vytvářené podle rysů pro důvěryhodnost či naopak nedůvěryhodnost. I když investující osoby získaly negativní informace o některém z důvěryhodně vypadajících věřitelů, daly mu peníze ochotněji než jednici, který měl nedůvěryhodné rysy, byť dobrou reputaci.

Související témata:

Výběr článků

Načítám