Článek
Do českých podniků, ale i dceřiných společností zahraničních firem se postupně přelévá krize z USA. Přímo ovlivňuje finanční aktiva, avšak mnohem tvrdší je efekt nepřímý. Lidé začínají více šetřit, poptávka je stále více omezená. Pokud budou chtít výrobci uspět v konkurenčním boji, budou muset jít s cenami dolů, což povede ke škrtům napříč všemi oblastmi řízení včetně personálních oddělení.
Zkvalitněte řízení
Snad nikdy nevykazovaly firmy tak vysoké nároky na kvalitní management. Najednou je třeba řešit krizové otázky, rozhodovat se rychle, ale o mnoho více kvalitně. Dochází k zeštíhlování ve všech oblastech. Firmy hledají kanály, které jim pomohou snížit náklady. Je třeba ještě kvalitnějších obchodníků, kteří dokáží i přes klesající zájem prodat svůj výrobek.
I přesto, že se „škrtá“ na všech frontách, podceňovat investice do vzdělávání se nevyplácí. Právě teď jsou totiž potřeba kvalitní lidé. Ale efektivita se hodí i ve vzdělávání. Držte se starého osvědčeného Paretova pravidla, které platí i v HR. Najděte 20 % zaměstnanců, kteří Vám přinášejí 80 % výsledků, a ty dostatečně a efektivně rozvíjejte. Dejte svým vedoucím pracovníkům odpovídající kurz krizové komunikace, manipulačních technik, obchodních dovedností, risk managementu apod.
Vytvořte vzdělávací systém
Můžete si být jistí, že finanční oddělení otočí každou korunu ještě víckrát než tomu bylo loni, než rozhodne, že ji můžete použít. Prosadit si budget na rozvoj zaměstnanců bude stále těžší, ale i přesto má rozvoj cenu. Nejvýhodnější je sestavení vzdělávacího systému, který zaručí efektivitu a měřitelnost. Pak stačí podložit nápady konkrétní strategií, a dokázat, že to nejsou vyhozené peníze.
Prvním krokem ke změně vzdělávacího systému ve Vaší firmě může být právě Training & Development Forum. Setkání bude založeno zejména na případových studiích, a to na témata Mistři a výroba, Talenti & Management, Prodejní dovednosti, Měřitelnost návratnosti investic do vzdělávání, Měřitelnost efektivity interních koučů.
Přijďte se inspirovat, jak si nerozhádat finanční oddělení a zároveň dostatečně rozvíjet své zaměstnance, zvláště na těch stěžejních frontách. Získejte tipy, jak zajistit, aby dobří lidé ani ve špatných dobách neodcházeli. Přijďte se inspirovat, jak zvýšit výkon zaměstnanců a zároveň šetřit náklady. Přijďte prodiskutovat své potřeby se zástupci ze společností jako DHL Express, Honeywell, Unicredit Bank, Vodafone CR, Plzeňský Prazdroj, Benteler, Telefónica O2, Zentiva, Agrofert a dalších.