Článek
Měsíc gramotností podle ředitele projektu z NÚV Petra Naskeho naváže na zkušenosti pilotního projektu Podpora práce učitelů s moderními přístupy ve výuce, jako je například spolupráce dvou učitelů ve výuce.
Propojovat předměty
Záměrem je upozornit na poznatky českých i mezinárodních průzkumů, že ke zvyšování kvality výuky napomáhá, když děti ve výuce aktivně zkoumají svět kolem sebe, bádají a diskutují ve skupinkách. Cílem by mělo být, aby žáci ve škole získávali nejen vědomosti, ale i dovednosti, které nesouvisí jen s jedním předmětem.
„Učitelé, kteří se svým kolegou či kolegyní plánují, vyučují nebo vyhodnocují výuku, která propojuje různé vzdělávací oblasti či předměty, získávají k takovým inovacím větší prostor i odhodlání. V rámci Měsíce gramotností proto zveme všechny učitele, aby si takovou práci ve dvou vyzkoušeli a svoje zkušenosti sdíleli na sociálních sítích s #ucmespolecne či na blogu gramotnosti.pro,” uvedl Naske.
Projekt Podpora práce učitelů funguje v 36 pilotních školách, ve kterých díky němu mají vyučující k dispozici i mentory a koordinátory.
Pro zájemce o moderní přístupy ve výuce z jiných škol připravili zástupci NÚV i konzultační centrum. „V různých regionech by měli informace o inovacích šířit také odborníci místních pracovních skupin,” dodal.
Může se vám hodit na Firmy.cz:
Webinář
Živá forma online komunikace, která probíhá přes webový prohlížeč.
Pojem pochází ze spojení slov webový seminář a poprvé se začal používat začátkem 21. století s rozšířením technologií pro videokonference.