Článek
1) Začít webem
Každá firma by měla mít vlastní webové stránky. Minimálně musí vždy obsahovat základní informace o společnosti a jejích produktech, které by mohli jak stávající, tak i potenciální zákazníci potřebovat.
Typickým příkladem, kde se v tomto ohledu často chybuje, mohou být restaurace. Zvlášť u těch v menších městech a obcích se pravidelně setkáváme s tím, že vůbec nemají webové stránky s informacemi jako otvírací doba, kontakty nebo denní menu. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky, kteří si často raději vyberou podnik, u něhož tyto informace naleznou.
2) Optimalizovat vyhledávání
Stěžejní je, aby se stránka vůbec dala najít na webových vyhledávačích. Ze statistik totiž vyplývá, že až 90 procent všech zákazníků používá ke zjišťování informací o produktech, službách nebo samotných firmách vyhledávací nástroje.
„Abyste z tohoto faktu vytěžili co nejvíce, využijte nástrojů SEO, což znamená Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek takovým způsobem, abyste ve vyhledávačích přirozeně, organicky (na rozdíl od placené propagace webu nebo produktu) získali lepší pozici,“ radí Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy.
3) Vstup do světa mobilních aplikací
Už několik let neslouží k přístupu na internet a případným nákupům na e-shopech pouze PC a laptopy. Díky tabletům, chytrým telefonům a mobilnímu internetovému připojení je možností skutečně mnoho.
Máte-li e-shop, restauraci nebo prodejnu s webem a možností on-line rezervace či nákupu, je dnes vhodné pořídit si též mobilní aplikaci. Prostřednictvím aplikace je možné klienty informovat o různých akcích.
4) Analyzovat chování zákazníků i stav firmy
Přítomnost firmy v on-line světě s sebou nese velkou řadu výhod. Jednou z těch hlavních je možnost zjistit si do detailu, jak se zákazníci chovají, jaké mají zvyklosti a preference nebo jak si podnikání stojí ve srovnání s přímými konkurenty.
Analytické nástroje mohou ukázat, jak si která firma stojí ve vyhledávání na internetu, jakou úspěšnost má její placená kampaň i kolik času a kde na webových stránkách uživatelé nejčastěji tráví.
5) Být sociální
Přítomnost na síti neznamená pouze to, že máte vlastní webové stránky, případně e-shop s produkty a službami. Důležitým rozměrem je samotná komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram to umožní.
Navíc se díky nim otevírá zcela nový kanál, prostřednictvím kterého lze s klienty, často v reálném čase, komunikovat a zvyšovat povědomí o značce a produktech. Jako vždy je však naprostým základem kvalitní obsah.