Hlavní obsah

Jaderná fakulta chce pomáhat matematikářům ze základních a středních škol

Novinky,

Ukázat zajímavosti a možná nečekané využití matematiky v různých oborech patří mezi cíle semináře Matematika pro život. Ten pro učitele středních a základních škol pořádá Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská (FJFI) ČVUT v Praze spolu s pražskou Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy (UK).

Foto: ČVUT

Z minulého semináře Matematika pro život na FJFI

Článek

Kurz zařazený do dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) měl před rokem premiéru, 17. ledna 2020 se bude konat další ročník od 9:00 v budově FJFI na adrese Trojanova 13, Praha 2.

„Při loňské premiéře jsme vyšli ze zkušeností s přednáškovým seriálem Matematické problémy nematematiků, který se u nás na fakultě těší oblibě u studentů. Abychom zpřístupnili aplikace matematiky i učitelům, vybrali jsme osm zajímavých přednášek předních českých odborníků z nejrůznějších oblastí a soustředili je do jednoho dne,“ vysvětlil Jan Vybíral z katedry matematiky FJFI, který akci připravuje.

Matematika v učitelské praxi i v hudbě

Ve druhém ročníku se učitelé a další zájemci mohou těšit na jména jako Zdeněk Strakoš z Matematicko-fyzikální fakulty UK, Jan Flusser z Ústavu teorie informace a automatizace Akademie věd nebo forenzní genetička Halina Šimková.

Zazní přednášky o využití lineární algebry ve zpracování signálů, aplikované matematice v pedagogické praxi, roli matematiky v hudbě či ve forenzních vědách. Další informace o semináři a možnost registrace najdou zájemci na fakultním webu.

Školám učitelé matematiky chybějí

Učitelé s aprobací matematika patří mezi ty nejvíce nedostatkové. Na celkem 1290 středních školách v ČR učí tento předmět podle zjištění ministerstva školství 3342 učitelů, jejich průměrný věk je 50,2 roku.

Pražské školy postrádají učitele prvního stupně, matikáře i asistenty

Věda a školy

Více než čtvrtina SŠ (338 škol) podle této zprávy hledá další matematikáře. Celkem na středních školách učí přes 45 tisíc učitelů a v porovnání s ostatními typy škol mají nejvyšší podíl učitelů starších 55 let – celkem 38 procent, z toho 5 procent nad 65 let.

ČVUT rovněž připravuje nadstavbové studium pro své absolventy, kteří si mohou doplnit pedagogické minimum a následně učit matematiku, ale i další předměty, zejména chemii a fyziku.

Související články

Výběr článků

Načítám