Hlavní obsah

Inzeráty může nahradit virtuální realita

Právo, Novinky, kil, fš

Chtěli byste vidět, jak to vypadá ve velké firmě, která vás láká do zaměstnání? Díky kariérnímu showroomu Proudly je možné se virtuálně seznámit s prostředím, ve kterém by zájemce mohl pracovat. Firmy jako Nestlé či Vodafone tím reagují na nedostatek zaměstnanců. Chtějí od prvního momentu působit jako společnost s dobrou firemní kulturou, jež se nebojí ukázat, jak to uvnitř chodí.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Trh práce je už řadu měsíců napjatý. Je na něm stále méně kvalifikovaných uchazečů o zaměstnání. Navíc podle dat z ministerstva školství je počet studentů prvních ročníků na vysokých školách nejnižší za posledních 12 let a ubývá také absolventů. U mladých lidí se zároveň výrazně mění kariérní cíle.

Podle letošního průzkumu společnosti Universum mezi 14 tisíci českými studenty je na prvním místě (60 procent dotázaných) při hledání práce takzvaná work-life balance, tedy možnost skloubení rodinného života s prací.

Na druhém (54 procent) je pocit, že dotyčný slouží dobré věci, a na třetím místě (47 procent) stabilita firmy.

Využití herních prvků

Pro získaní nových zaměstnanců je čím dál důležitější umět lidi efektivně oslovit a zaujmout. Vyvolat v nich pocit sounáležitosti s podnikem a potřebu sdílet společné hodnoty. Na to už podle odborníků klasické textové inzeráty nestačí. Nedokážou totiž přenést atmosféru uvnitř podniku a vzbudit v uchazečích pocit: v téhle firmě chci pracovat!

„Výhoda využívání virtuální reality v oblasti náboru spočívá v přenesení herních prvků do jinak často fádního procesu hledání práce a také v tom, že zprostředkuje uchazeči reálný zážitek firemního prostředí bez toho, aby se za ním musel kamkoli trmácet,“ říká zakladatel kariérního showroomu Proudly Jan Klusoň.

Novým standardem se proto stávají multimediální kariérní nabídky pracující s virtuální realitou. Ačkoli je v současnosti při svém náboru využívají přibližně jen tři procenta firem, v budoucnu se stanou běžnější praxí.

Vzestup sociálních sítí

U multimediálních kariérních nabídek to může být podobné jako s využíváním sociálních sítí při hledání nových zaměstnanců.

„V ČR využívají personalisté sociální sítě k náboru nových zaměstnanců jen okrajově. Firmy v Česku dávají stále přednost personálním agenturám,“ uvedla v roce 2015 Olga Hyklová, výkonná ředitelka společnosti AC Jobs.

Z posledního výzkumu společnosti Society for Human Resource Management (SHRM) ale vyplynulo, že sociální média využívá k náboru zaměstnanců 84 procent organizací, což je o polovinu více než v roce 2011.

Nejvyužívanějším on-line kanálem pro nábor zaměstnanců je LinkedIn. Ten loni využívalo 96 procent oslovených firem, profil tam má milión Čechů. [celá zpráva]

Související články

Cizí jazyky pomáhají najít práci

Jen mizivé procento pracovních nabídek neobsahuje požadavek na znalost nějakého cizího jazyka, alespoň na konverzační úrovni. Jak je to ale s připraveností...

Výběr článků

Načítám