Hlavní obsah

Image poradna: Jak vyzrát na personalistu a získat dobré místo

Právo, ťas
Plzeň

Jak má uchazeč o zaměstnání před budoucím zaměstnavatelem nejlépe zdůraznit své přednosti a zakrýt nedostatky? Bez ohledu na zvolené postupy může výsledek rozhodnout, zda vytoužené místo získá, nebo ho čeká úmorná šňůra dalších přijímacích řízení. Nezaměstnaným v Plzni radí "jak na to" v Image poradně. Ta je součástí projektu S pomocí za prací, který už pomohl najít práci pro 130 osob.

Článek

Protože je projekt určen nezaměstnaným lidem, důraz se klade na praktické rady a tipy, které by měly zajistit, aby se každý cítil u pracovních pohovorů co nejpřirozeněji a zdravě sebevědomě. Image poradnu pravidelně pořádá společnost Grafia, s.r.o. pro Úřad práce v Plzni. Bližší informace o dalších aktivitách v rámci projektu a kontaktní údaje najdete zde.

V první polovině semináře se přednáší vztah image a motivace - tzn. jak člověk vystupuje na veřejnosti podle svého duševního rozpoložení, svého elánu a namotivování.

Jaký účes ano, jaký ne

Dále se účastníci dozvědí základní poznatky o fyziognomii, což je analýza charakterových vlastností vyplývajících z fyzického vzhledu. „Obecně to mají nejsnazší lidé s oválným obličejem, protože se k němu hodí téměř jakýkoli účes,“ vysvětluje lektorka Image poradny Dagmar Koskubová. „Tito lidé se nemusí bát experimentovat, jde jen o to, aby nepodcenili další faktory, jako je kvalita a objem vlasů, časová náročnost údržby účesu a také to, zda se účes hodí k jejich životnímu stylu,“ upřesnila Koskubová.

A jak jsou na tom „majitelé“ ostatních tvarů obličeje? Lidé s kulatým obličejem prý udělají nejlépe, pokud zvolí stupňovitě sestříhaný účes. Vyhnout by se měli širokým účesům a bohatým kudrlinám, které obličej ještě více opticky rozšiřují. Vlny či jemné kudrlinky by naopak měli zvolit lidé s obličejem hranatým. Lidé s trojúhelníkovitým či srdcovitým obličejem by měli zvážit, zda nosit pěšinku česanou středem hlavy, která opticky rozšiřuje čelo. Také by se měli vyvarovat příliš vysokých účesů, které protahují a zašpičaťují bradu.

Make-up není všechno

V druhé části semináře přichází na řadu tzv. barevná typologie a její využití. Uchazeči o práci se dozvědí, jaké barvy by měli zvolit v souladu se svým typem osobnosti a charakterem.

A jak se nejvhodněji nalíčit a obléci na výběrové řízení? „Všichni jsme se shodli na tom, že se určitě liší líčení na pracovní pohovor a na večer do divadla – ženy už z vlastních zkušeností tuší, že méně někdy znamená více a přehnaný make-up není právě to, co by z nich mělo personalistovi utkvět v hlavě,“ popsala pravidla střídmosti Koskubová. „Mnohem důležitější je vystupování a sebevědomí - když se někdo tváří skepticky nebo mrzutě, ani sebelepší make-up mu nepomůže,“ doplnila.

Související témata:

Výběr článků

Načítám