Článek
„V Česku nastupuje trend, který převrací naruby zvyklosti o profesním odívání, vzniká nový segment, který lze označit jako pracovní módu. Firmy se odklánějí od fádních a konzervativních modráků a namísto nich pořizují dělníkům originální a designové montérky,” vysvětluje Lubomír Winkler ze společnosti Ardon Safety, která vyrábí a dodává pracovní oblečení zaměstnancům ve výrobních profesích.
„Moderní pracovní oblečení je barevně pestřejší, ale zároveň neokázalé a svým nekonvenčním vzhledem dalece přesahuje požadavky kladené na tradiční profesní oděvy,“ dodává.
Nový zaměstnanecký benefit
Měnící se dress code u pracovních oděvů a ochranných pomůcek potvrzuje také Petr Kaňka, konzultant v oblasti bezpečnosti práce z poradenské společnosti Bureau Veritas.
„V době nízké nabídky dostupných sil na trhu práce zaměstnavatelé přemýšlí o nových způsobech, jak motivovat své zaměstnance. V poslední době jsme zaznamenali případy, kdy management využil rozpočet marketingu na pořízení lepších pracovních oděvů a obuvi pro reklamu u montérů v terénu,” uvádí.
„Firmám stále víc záleží na tom, aby se lidé v práci cítili dobře a bezpečně. Kdykoli se podaří skloubit ochrannou funkci oděvu s pohodlím a slušivostí, rázem slouží pracovní oblečení jako zaměstnanecký benefit. Zvyšuje vnitřní pocit spokojenosti a motivaci zapojení do práce, což má pozitivní vliv i na bezpečnost práce. Spokojený zaměstnanec má totiž podle studií proti demotivovanému až osmkrát menší šanci úrazu i nižší nemocnost,“ připomíná Kaňka.
Nezapomínají na nářadí
Moderní pracovní oděvy si vedle důrazu na design stále ponechávají svoji praktickou funkci.
„Návrháři myslí na běžné potřeby montérů, proto je oblečení plné užitečných kapes a úchytů na šroubováky a další nářadí, které je třeba mít stále při sobě, aniž by překáželo při práci. Totéž je možné říct o pracovní bezpečnostní obuvi, která svým vzhledem připomíná sportovní obuv,“ zdůrazňuje Winkler.