Hlavní obsah

Firmy hledají zaměstnance do výroby hlavně přes agentury

Přestože poptávka po službách personálních agentur se obecně snižuje, zaměstnance do výroby hledají firmy především jejich prostřednictvím. Například do automobilového průmyslu vybraly v prvním pololetí osm z deseti nových zaměstnanců agentury a jen dva přímo firma, která je zaměstnala. Vyplývá to z údajů pracovního portálu Profesia.cz.

Foto: Profimedia.cz

V kategorii automobilový průmysl podíl nabídek inzerovaných přes zprostředkovatelské personální agentury meziročně rostl.

Článek

Podíl pracovních pozic obsazovaných přes personální agentury je podle portálu nejvyšší v kategoriích výroba, pomocné práce, automobilový průmysl a strojírenství. Do kategorie výroby přitom zařazuje místa jako například operátor strojů nebo dělník, a to i v případě, že pracují pro firmu působící v neprůmyslovém odvětví.

"U těchto zaměstnanců je typické, že se při jejich výběru firmy zaměřují na některé standardizované pracovní požadavky a zároveň nábory pro tyto kategorie bývají často mnohočetné. Proto je pro firmy jednodušší obsadit pracovní pozici přes zprostředkovatelskou agenturu," uvedla ředitelka společnosti Profesia Ivana Molnárová.

Zájem o služby agentur mírně klesá

Poptávka po službách personálních agentur za poslední roky oproti létům před krizí mírně klesla. Za první půlrok 2011 využily ke hledání nových zaměstnanců firmy v Česku služeb některé z personálních agentur v 57 procentech inzerovaných nabídek práce, což je o dvě procenta méně než v předchozích letech.

"Důvodem tohoto poklesu může být propouštění, ke kterému mnohé firmy musely přistoupit před třemi lety kvůli sníženým ekonomickým výsledkům," uvedla Molnárová. „Při následném oživení na trhu už firmy k náboru zaměstnanců nepotřebovaly na pracovním trhu komplikovaně vybírat nezaučené zaměstnance, ale mohly z vlastních zdrojů sáhnout po zaměstnancích z minulosti,“ dodala.

Automobilový průmysl nabíral

Pokles se však netýká zdaleka všech oborů. Oproti situaci v prvním půlroce 2010 byla situace odlišná zejména v kategorii automobilový průmysl, technika a elektrotechnika, kde podíl nabídek inzerovaných přes zprostředkovatelskou personální agenturu meziročně rostl. V případě automobilového průmyslu to přitom bylo až o 23 procent.

Na opačném konci žebříčku jsou kategorie management kvality, zdravotnictví a sociální péče, cestovní ruch, gastro, hotelnictví, ve kterých meziročně podíl nabídek inzerovaných přes agentury klesl.

Výběr článků

Načítám