Článek
V letošním roce se do mezinárodního dne dobrovolnictví zapojilo téměř 800 zaměstnanců z 28 firem z České republiky. Dobrovolníci pomohli ve více než 70 veřejně prospěšných organizacích. Tento den organizuje v České republice již 4. rokem odborná platforma Byznys pro společnost, národní partner britské organizace BITC, která pořádá tento den na mezinárodní úrovni.
Dobrovolníci pomohou tam, kde je třeba
„Firemní dobrovolnictví je dnes pro stále větší množství firem běžnou formou naplňování jejich společenské odpovědnosti. Zaměstnanci pomohou tam, kde je to opravdu potřeba, a získají obohacující zkušenost s veřejně prospěšnou organizací. Firmy touto cestou zvyšují loajálnost svých zaměstnanců," říká Veronika Němcová, manažerka platformy Byznys pro společnost. Na celém světě v rámci Give & Gain Day společně pomáhá přes 21 000 dobrovolníků v 26 zemích.
Místo porady staví zeď
„V tuhle dobu bych zrovna končil pravidelnou poradu a chystal se na pracovní schůzku,“ směje se Martin Damašek, který je IT manažerem ve společnosti Procter & Gamble (P), zatímco skládá cihlovou zídku. Pomáhá Sdružení na ochranu Prokopského a Dalejského údolí stavět přístřešek pro poraněné ptactvo, o které se tu starají, aby je pak vrátili zpět do přírody. Spolu s ním se v mezinárodní den dobrovolnictví vydalo do terénu místo do kanceláře 25 kolegů.
Zaměstnanci navrhují granty
„Projektu Give & Gain se jako společnost účastníme už podruhé. Tímto projektem však u nás v P rok dobrovolnictví našich zaměstnanců teprve začíná,” prozradil Juraj Králik, manažer korporátní komunikace firmy, který se do pomoci Prokopskému údolí také zapojil. Společnost pro své zaměstnance totiž každoročně vyhlašuje speciální grantové programy.
Kritéria zodpovědného podnikání
Zaměstnanci mohou do interního výběrového řízení přihlásit projekt, kterým by chtěli pomoci konkrétní neziskové organizaci. Projekt přitom musí splňovat kritéria vnitrofiremní strategie zodpovědného podnikání.
„Každoročně vybereme tři projekty, které podpoříme finančně, našimi produkty a také umožníme zaměstnancům, aby pomohli s jejich realizací v pracovní době. V minulém roce tak realizovali projekt například v obecně prospěšné společnosti Školka Šalamoun. Podpořili jsme zde výstavbu dětského hřiště a s pomocí výrobků značky Oral-B dětem vysvětlovali správné návyky ústní hygieny,“ uvedl Juraj Králik.
Vítězné projekty pro letošní rok, které se zaměstnancům podaří prosadit a získají grant na podporu dobré věci, budou vyhlášeny už v červnu.