Hlavní obsah

Česko zaostává ve využívání sociálních sítí

Přestože podíl českých firem, které aktivně využívají ke svému podnikání sociální sítě, se za poslední dva roky zvýšil z 15 na 24 procent, zaostáváme v tomto ohledu za většinou členských zemí EU. Hůře jsou na tom pouze Rumunsko a Polsko. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Foto: Profimedia.cz

Podniky využívají sociální média podobně jako své webové stránky.

Článek

Sociální sítě využívají spíše větší firmy. V kategorii nad 250 zaměstnanců je na sociálních sítích 40 procent podniků, naopak ve skupině od deseti do 49 zaměstnanců je podíl jen 22 procent.

Slouží pro styk s veřejností

Nejrozšířenější jsou podle ČSÚ Facebook a LinkedIn. Podniky využívají sociální média podobně jako své webové stránky. Slouží jim k informování veřejnosti o novinkách týkajících se jejich činnosti nebo k interní komunikaci zaměstnanců. Některé firmy prostřednictvím sociálních médií spolupracují s obchodními partnery či jinými organizacemi.

Nejméně využívají sítě doprava a energetika

Aktivní využívání sociálních sítí přiznávají nejčastěji cestovní agentury a kanceláře, následují vydavatelství a firmy nabízející ubytování. Naopak nejméně je využívají podniky z oblasti stavebnictví, dopravy a energetiky.

Připojením k internetu disponuje 98 procent tuzemských podniků, z toho dvě třetiny se připojují přes xDSL. Vlastní webové stránky má 83 procent firem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám