Článek
Ze srovnání s pět let starým průzkumem pro společnost KPMG ČR vyplývá, že Češi své zvyky v tomto směru nemění. Stále populárnějšími se potom stávají donáškové služby, které jídlo donesou až do kanceláře.
Jídlo v krabičce nevystydne
Zákazníci donáškových služeb využívají širokých možností výběru restaurace a pohodlného způsobu objednávek. Jídlo dostávají dotázaní nejčastěji v polystyrenových krabičkách, v 72 procentech případů.
„Polystyrenové krabičky, takzvané termoboxy, udrží jídlo déle čerstvé. Díky svým izolačním vlastnostem zamezí úniku tepla, pokrm tedy není nutné ani po delší době ohřívat. Zdravotní nezávadnost polystyrenu je garantována evropskými normami,“ uvedl Pavel Zemene, předseda Sdružení EPS ČR.
Podle průzkumu jsou objednávky jídla z restaurací většinou vyřizovány po telefonu, výjimkou ale není ani využití webových stánek restaurace nebo stránek dovozce či donáškové služby.
Fast food je až poslední možnost
Restaurace a jejich polední nabídky využívají především kancelářští pracovníci. Ti se zároveň vyhýbají fastfoodovým restauracím, které navštěvují jen necelá dvě procenta z nich.
Téměř 20 procent respondentů se stravuje ve firemních kantýnách, které jsou časté v průmyslových provozech. Nabízejí levnější způsob stravování, na obědy přispívají zaměstnavatelé.