Článek
Nová formule je schopná jezdit s pilotem i bez něj. „Při prvním kole si auto přes kamery načte trasu a spočítá ideální jízdní trajektorii a té se pak drží,“ popsal jízdu student a konstruktér Ondřej Kuban.
Ten má na starosti autonomní systémy. Dle jeho slov bylo důležité soustředit se jak na rychlost, tak i na bezpečnost.

Studentská formule od týmu ČVUT měla ve středu odpoledne premiéru v Mladé Boleslavi.
Zvítězit nad pilotovaným modelem by se v autonomním režimu mohlo podařit. „Možné to je hlavně v akceleraci. Pilotované auto je přeci jen těžší, pilot má nějakou váhu navíc, takže tam ho porazit lze,“ doufá kapitán celého týmu jménem eForce Prague Formula Jan Cába.
Samořízená auta v Česku: Kupka chystá pravidla

Z nuly na sto za 2,5 vteřiny
Zrychlení vozu z nuly na sto kilometrů v hodině je podle něj na hodnotě 2,5 vteřiny. Formule disponuje čtyřmi elektromotory, u každého kola je zabudovaný jeden, celkový výkon je 140 kW.
Technici zveřejnili nejrůznější zajímavosti, ve formuli je například celkem 335 metrů nejrůznějších vodičů a kabelů nebo 723 LED diod na osvětlení.

Monopost z dílen studentů ČVUT nese označení CTU24 a má přezdívku Hafo.
Technici se soustředili na snadnou a rychlou ovladatelnost i na spolehlivost. „Hodně velkou pozornost jsme museli věnovat aerodynamice. U elektrické formule si nemůžeme dovolit velký odpor vzduchu, jaký by zvládly vozy se spalovacím motorem,“ zmínil jednu z hlavních priorit technický vedoucí Filip Klier.

Na konstrukci plně autonomní elektrické formule se podílel tým 79 studentů ČVUT.
Kvůli rostoucí konkurenci se letos poprvé spojily dva týmy z ČVUT, a to jeden ze strojní fakulty a druhý z fakulty elektrotechnické, v jeden společný. Dohromady má 79 členů. Mnozí z nich museli kromě konstrukce formule stíhat i přípravu na státnice a místo toho, aby šli s dalšími studenty na večírky, tráví čas v dílnách.
Čína chce, aby EU zrušila cla na její elektromobily

„Vždycky nás tlačí čas, důležité je mít auto brzy postavené, aby se mohlo testovat,“ mínil Jan Cába.

Premiéra plně autonomní elektrické formule studentů ČVUT se konala ve středu v mladoboleslavském muzeu tamní automobilky.
Teď už se tým chystá poměřit síly se zahraničními soupeři na sérii závodů, které obsahuje klání Formula Student.
Ještě v červenci se uskuteční první závod v Rakousku na okruhu, kde jezdí i klasická Formule 1, další závod bude v srpnu na okruhu v Mostě, následovat budou nejprestižnější závody v Německu, kam by mělo dorazit 84 týmů, a sezóna by se měla završit na závodech v Itálii. Rozhodčí hodnotí celkovou konstrukci, deformační zóny, bezpečnost, posuzují i znalosti týmu.
Po těchto teoretických kolech se auto dostává na trať, kde závodí ve zrychlení nebo ve výdrži na 22 kilometrech.
Studenti z brněnské techniky sestavili novou formuli, má jezdit lépe než minulé
