Článek
„První část zaměstnanců opustí firmu na přelomu července a srpna. Další termín pro odchody je říjen a poslední část zaměstnanců odejde během listopadu a prosince,“ potvrdil Právu mluvčí TPCA Radek Kňava.
Poslední část zaměstnanců odejde během listopadu a prosince
Ještě vloni přitom měla automobilka kolem 3 tisíc pracovníků, na konci tohoto roku by jich mělo být 2450.
Odstupné podle počtu let
Zaměstnanci, kteří se rozhodli využít programu dobrovolných odchodů, získají podle vedení TPCA odstupné, jehož výše je závislá na počtu odpracovaných let.
„Odstupné je v rozsahu od 4 do 9 průměrných měsíčních výdělků,“ upřesnil Kňava a dodal: „Na měsíc červenec jsme ve spolupráci s kolínským úřadem práce připravili pro tyto odcházející zaměstnance konzultace, během nichž lidé zjistí, jaká je situace na úřadu práce, a budou moci využít odborné pomoci při sepisování životopisu a přípravy na pohovor.“
Za propouštěním je pokles prodeje
Propouštěním firma reaguje na pokles prodeje aut v západní Evropě, kde končí drtivá většina zdejších aut.
V Kolíně se vyrábějí malé modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1. Poptávka po těchto vozech ale v Evropě klesla, není odbyt, a tudíž se méně vyrábí. TPCA je čistě výrobní závod a je podřízen mateřským automobilkám Toyota a PSA (Peugeot Citroen).
Zatímco vloni se tu za celý rok vyrobilo 271 tisíc aut, letos by to mělo být jen 212 tisíc vozů. Kolik se bude vyrábět v příštím roce a zda bude pokračovat proces propouštění, zatím firma nedokáže odhadnout.