Článek
OSTRAVA - Hyundai hodlá do konce příštího roku přijmout zhruba tři stovky manažerů i administrativních pracovníků a stejný počet techniků s dělníky. V roce 2008 se zaměří na dělníky a bude pokračovat až do konečného čísla 3 500 zaměstnanců v roce 2011, kdy plánuje výrobu 300 tisíc automobilů.
Stavbu továrny zahájí v březnu 2007 a první vůz sjede z pásů o dva roky později. "Počítáme zejména se zaměstnanci z Moravskoslezského kraje, určitě bychom rádi, aby se vrátili i ti, kteří z kraje odešli za lepším výdělkem do Čech nebo do zahraničí," uvedl generální manažer lidských zdrojů Jaromír Radkovský a přidal se mluvčí Hyundai Petr Vaněk: "Už s předstihem se hlásí tři stovky lidí, z toho asi šedesát jsou právě lidé, kteří se chtějí vrátit na Ostravsko." Školení v Žilině i přímo v Koreji
Firma se ale nikoho předem nezříká. "Hyundai má velmi dobře propracovaný systém školení, takže i méně kvalifikovaní zaměstnanci dostanou šanci. Pochopitelně na vyšší pozice je nutná angličtina," uvedl Radkovský. Manažer úseku vzdělávání Kwang Byong Lee upozornil, že zaměstnanci projdou školením, které kromě Nošovic proběhne v sesterském závodu KIA ve slovenské Žilině a také přímo v Koreji. "Doba školení bude různá podle náročnosti zaměstnání, potrvá od týdne do šesti měsíců," uvedl Lee.
Už nyní mohou zájemci o práci u korejské společnosti kontaktovat firmu na e-mailové adrese kariera@hyundai-motor.cz. Hyundai však nepočítá s poskytnutím ubytování. "Nepovažujeme to za nutné, vždyť do půl hodiny jízdy od Nošovic hledá práci padesát tisíc lidí," vysvětlil Vaněk s tím, že ve spolupráci s krajským úřadem bude možné svážení pracovníků autobusy. Mzdy prý budou blízké škodovce
Manažeři nechtěli na tiskové konferenci sdělit výši mezd, ale Radkovský slíbil, že minimální mzda, tedy osm tisíc korun hrubého, je pro firmu nemyslitelná. "I když se nezříkáme nikoho, tak počítáme s českými pracovníky, tedy i s vyšší mzdou. Platy porostou s firmou a hodláme být nejlepším českým zaměstnavatelem, určitě nebudeme platit méně než v jiných automobilkách, a to včetně škodovky," uvedl Radkovský a jak zdůraznil, firma vyžaduje prvotřídní kvalitu práce a oddanost firmě.
"Hned však musím vyvrátit různé bubáky, jako že každé ráno bude hromadná rozcvička nebo nějaké tyranizování zaměstnanců," řekl Radkovský a pokračoval: "Tedy když to převedu do českých podmínek, tak například začátek pracovní doby znamená, že v tento čas se opravdu začne pracovat." Hyundai plánuje osmihodinové směny a postupně zavede třísměnný provoz.