Hlavní obsah

Anketu Zlatý Ámos vyhrál učitel češtiny a angličtiny Lukáš Lis ze ZŠ Soběslav

Právo, Jiří Mach

Navenek gorila, uvnitř plyšový medvídek. A má rád řízky. Tak charakterizovali žáci svého oblíbeného učitele Lukáše Lise, který letos zvítězil ve 24. ročníku ankety Zlatý Ámos. A není to jediné ocenění, které si ze slavnostního finále v Praze učitel angličtiny a češtiny ze ZŠ Soběslav odnesl.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Lukáš Lis ze ZŠ Soběslav vyhrál 24. ročník ankety o nejoblíbenějšího učitele ČR Zlatý Ámos.

Článek

Získal také cenu za nejoblíbenějšího češtináře. Vedle toho se stal Ámosem sympaťákem, kterého volilo asi 15 tisíc diváku na webu kanálu ČT: D.

„Nechápu to,“ byla první slova Lise po korunovaci. „Jednou jsem přišel do třídy, zapisoval do třídnice a tam už ležel papír, potvrzená přihláška do ankety. Žáci totiž na mě podvodem a lstí vyloudili podpis. To děti nikdy nedělejte, to se nedělá! A tak jsem skončil tady,“ zavzpomínal čerstvý Zlatý Ámos.

„Dělám to pro žáky i pro všechny ty, kteří se nedostali do autobusu. Máte malou korunu,“ vzkázal.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Lukáše Lise korunovala ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD).

Žáci jej přihlásili do ankety zejména kvůli tomu, že jeho přístup k nim je lidský a umí naučit. „Používá moderní přístupy, třeba tablety. Není nudný, pořád vtipkuje, dá se s ním povídat, na nic si nehraje a snaží se napřed naučit, než rozdává známky,“ vyjmenovali jeho svěřenci.

Podle nich vyniká i tím, že je hodnější než ostatní kantoři. „A má rád řízky,“ připomněl jeden z nich. Kuřecí řízek byl obecně jakýmsi leitmotivem celé prezentace Lukáše Lise.

Trojí klání

Porota vybírala mezi šesti finalisty. Kromě Lise šlo o Radku Dlabalovou ze ZŠ Rokycany, Hanu Kolpakovou ze ZŠ Miloše Šolleho v Kouřimi, Pavla Nováka ze ZŠ a MŠ Kameničky, Alenu Šedivou z Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře a Michala Zajíčka ze ZŠ Stěbořice.

Hodnoceni byli ve třech finálových disciplínách. Nejprve se měl učitel originálním způsobem představit. V další disciplíně se ověřovalo, jak dobře žáci svého učitele znají. Žáci a kantoři zvlášť zodpovídali tři otázky, mezi nimiž byl například i dotaz na první polibek z lásky v životě učitele. Porota pak měla posuzovat míru shody.

Třetím a nejdůležitějším bodem klání je volná disciplína, na kterou měla každá třída pětiminutový prostor pro vlastní exhibici.

Ocenění se udělovala ještě v dalších kategoriích. Dětská porota udělila titul Dětského Ámose Michalu Zajíčkovi. Nejoblíbenějším učitelem fyziky byla zvolena Alena Šedivá, cenu za nejlepšího chemikáře si převzal Vladimír Šmahaj a matematikářkou roku se stala Věra Pejčochová z Brna.

Související články

Zlatý Ámos má šest finalistů

Anketa o nejlepšího učitele Zlatý Ámos 2017 spěje do finále. Probojovalo se do něj šest kantorů, kteří budou 24. března v Praze usilovat o nejvyšší titul...

Výběr článků

Načítám