Článek
Podle evropského výrobce letadel Airbus, který o své činnosti informoval v tiskově zprávě, jde o první krok k nasazování složitějších 3D tištěných dílů. Daná metoda „nechává růst“ produkty z jemného prášku základního materiálu jako hliník, titan, nerezová ocel a plasty, a to přidáváním tenkých vrstev materiálu v jednotlivých fázích výrobního procesu.
Díky tomu mohou vzniknout i složité komponenty přímo z dat v CAD programech, tedy v počítačem podporovaném projektování.
Testují se další díly
Díly vzniklé 3D tiskem ´létají´ už na některých testovacích letadlech Airbus A320neo a A350 XWB. Kromě vzpěr k nim patří také odvzdušňovací potrubí.

Titanová vzpěra vytvořená 3D tiskem

Na ilustračním snímku Airbus A350 XWB na aerosalónu v Chile
Nejde o jediný úspěch společnosti sídlící ve francouzském Toulouse, která je společně s americkým Boeingem mimo jiné jedním ze dvou největších konstruktérů civilních dopravních letadel na světě.
Bezmotorový kluzák Airbusu nedávno vystoupal do výšky 16 kilometrů, což je pro takový stroj světový rekord. [celá zpráva]