Článek
Příznivci Barum Rally i v tomto týdnu najdou ve Zlatém jablku něco nového. V přízemí prodejní galerie až do neděle 13. srpna parkují vozy Star Rally, které ve své době patřily na špičku mezi závodními auty. K vidění je například Audi Sport Quattro S1, první Audi s pohonem všech kol a vítěz poháru konstruktérů roku 1984, nebo Škoda 130 RS, která je považována za jeden z nejslavnějších českých soutěžních automobilů. Vystaven je originál, jímž jezdil Pavel Valoušek ze slušovického závodního týmu.
V prvním poschodí prodejní galerie až do konce týdne pokračuje výstava fotografií, které zachycují nejzajímavější okamžiky rally z let 2012–2016.
V pátek 11. srpna zahajuje prodej fanshop, kde si mohou fanoušci „barumky“ zakoupit nejen vstupenky a permanentky za výhodné ceny, ale i celou řadu upomínkových předmětů s logem rally.
Více k vystaveným vozům:
Audi Sport Quattro S1 (ze Slovenska)
Audi začalo vyrábět model Quattro pro evropský trh koncem roku 1980, čímž se stalo prvním automobilem Audi s permanentním pohonem všech kol Quattro a zároveň prvním automobilem Audi s tímto pohonem a přeplňovaným motorem i průkopníkem s pohonem 4x4 a turbomotorem v rally. Tento typ byl vyroben podle předpisů skupiny B v sezoně mistrovství světa v rallye 1984. Oproti klasickému quattru byl zkrácen, odlehčen a byl zvýšen výkon. Původně měl motor výkon 350 až 400 koní. V roce 1984 Audi dostalo čtyřventilovou technologii, větší turbodmychadlo a zvětšeno bylo i sání vzduchu. Výkon se tak zvýšil na 450 až 550 koní. Nevýhodou Audi byl ale motor umístěný vpředu. To však vyhovovalo Stigu Blomquistovi, který preferoval jízdu smykem. Právě v tomto roce dokázalo Audi zvítězit v poháru konstruktérů a i v šampionátu jezdců.
Škoda 130 RS Obsah: 1289 ccm | Max. rychlost: 190 km/h
Škoda 130 RS je dosud považována za jeden z nejslavnějších českých závodních a soutěžních automobilů. Tento exemplář je originál jezdce Pavla Valouška z Agro teamu JZD Slušovice.
Auto bylo přímo odvozeno z proslulého kupé 110 R vyráběného v Kvasinách a neslo tovární kód 735. Navazovalo vlastně už na dvojici speciálů 180/200 RS skupiny B5 (1974), na rozdíl od nich ale mělo vyrazit i do Evropy a hlavně na Západ. Nahradilo pak sedany 120 S, které již konkurenci v závodech na okruzích, do vrchu i v soutěžích nestačily.
Mercedes-Benz 500 SLC Rallye
Rok výroby: 1978 | Počet válců: V8 | Obsah: 4973 ccm | Výkon: 305 HP | Max. Otáčky: 5550 | Max. rychlost: 230 km/h
Unikátní rallyový speciál. S tímto Mercedesem 500 SLC zvítězila posádka Björnwaldegaard-Thorszelius v prosinci 1980 na strastiplné, 5336 km dlouhé Bandama Rallye na Pobřeží Slonoviny. Druhý dojel jeho týmový kolega Jorge Recalde s Nestorem Straimelem. Tímto dvojitým vítězstvím se Mercedes-Benz rozloučil s rally sportem.
V současné době s tímto vozem závodí Aleš Máčala rally historických automobilů, v nichž se umisťuje na předních místech.