Hlavní obsah

Zklamání na Sachsenringu

Novinky, Karel Kubeš

Další podnik seriálu německého mistrovství cestovních vozů ADAC GT Masters, který se konal 9. a 10. června na německém Sachsenringu, se pro česko-švédskou posádku Martin Matzke a Fredrik Lestrup nesl opět ve špatném duchu.

Foto: Karel Kubeš

Zklamaný Martin Matzke na Sachsenringu

Článek

Během pátečních tréninků posádka vozu č. 23 dokazovala, že se s ní o tento víkend musí počítat, když se umístila v prvním tréninku celkově na druhém místě a ve druhém na devátém místě. Dvojice  v úvodu dokázala, že je tento víkend ve výborné kondici. “Kompletně jsme přepracovali nastavení vozu z minulého závodu a bylo vidět, že jsme se vydali správným směrem,“ konstatoval Martin Matzke.

Páteční kvalifikace byla poznamenána havárií vozu č. 22 týmu Prosperia uhc, kdy došlo k poškození svodidel na trati. Kvůli opravám, které trvaly dvě hodiny, musel být první kvalifikační trénink zrušen a druhý přesunut. Startovní pozice do prvního závodu víkendu byla určena celkovým pořadím jezdců v šampionátu, což znamenalo pro Martina Matzkeho start z dvacáté druhé pozice.

Ve druhé kvalifikaci, která byla přerušena několika červenými vlajkami, obsadil Fredrik Lestrup osmou pozici. „Je velká škoda, že jsme nemohli odjet řádnou kvalifikaci, a ukázat tak naši sílu,  každopádně osmé místo ve druhém tréninku byl velice dobrý výsledek,“ dodal Martin.

Sobotní start se Martinovi povedl, když se po vnitřní stopě dokázal probojovat o čtyři místa dopředu již během prvního kola. Postupně se pak probojoval startovním polem až na desáté místo. Při souboji s vozem posádky F.Stuck/J.Stuck o místo deváté však došlo ke kontaktu a za viníka byl označen Martin, který si musel odpykat trest projetím boxy, což ho posunulo ve startovním poli až na sedmnácté místo, na kterém závod po střídání dokončil Fredrik.

Martin rozhořčeně  kolizi popisoval:  „Kontakt, ke kterému došlo, byl ze strany vedení závodu potrestán neprávem. Byl jsem na úplném vnitřku zatáčky a Stuck mi nenechal místo, abych se mohl kontaktu vyhnout,  proto jsem do něj strčil a on dostal hodiny. Zkazilo nám to celý závod a je to velká škoda. Takových kontaktů bývá během závodu několik a my jsme za něj byli jediní potrestaní.“

Neděle pro posádku týmu WestCoast Racing začala velice slibně, když zajeli nejrychlejší čas v ranním Warm-upu. Závod pak odstartoval Fredrik a držel se na osmém místě až do střídání. Během střídání posádka vydělala jednu pozici.

Martin se pak konzistentními výkony a několika souboji se soupeři probojoval až na páté místo za Diega Alessiho, na kterého ztrácel čtyři sekundy. Tento náskok však Martin během několika kol zeliminoval a začal na Diega útočit.

„Bylo to velice náročné bojovat s tak zkušeným jezdcem navíc v autě, které má větší výkon než naše BMW. Snažil jsem se proto získávat navrch v zatáčkách, ale bohužel kombinace opotřebovaných pneumatik a nízkého přítlaku vozu v důsledku jízdy za jiným vozem vyústila v to, že jsem vylétl z trati a zůstal v kačírku, a tím pro nás závod skončil. Opět velká škoda, auto fungovalo po celý víkend na sto procent, tým odváděl perfektní práci, ale bohužel nám chyběla potřebná dávka štěstí k tomu, abychom dokázali přivézt ze Sachsenringu body,“ bilancoval po nezdařeném víkendu Martin.

Výběr článků

Načítám