Článek
Šipka nikdy nevystupuje sama, ale vždy je doplněna přívlastky pro různé oblasti činnosti města. Základními barvami jsou zelená a žlutá, navazují na historický znak Plzně a odlišují vizuálně nové plzeňské logo od logotypů dalších významných českých měst.
Novou značku začne západočeská metropole používat od června 2016.
"V jednoduchosti je síla. Jsem přesvědčen, že kouzlo nového loga se ukáže v momentě, kdy bude používáno při různých příležitostech. Porota vybrala logo, jež má tradiční plzeňské barvy. Vím, že mladí rádi pracují s moderními barvami, ale v tomto případě jsem konzervativní," uvedl primátor města Martin Zrzavecký.
Podle prvního náměstka primátora Martina Baxy je vítězný návrh moderní a nadčasový. "Mám radost z toho výběru, Plzeň tím udělá velký krok dopředu k moderní a funkční komunikaci, která odpovídá 21. století. Nová značka dá prostor pro prezentaci aktivit města v celé jejich šíři," řekl Martin Baxa.
Autorem návrhu, který minulý týden ve čtvrtek vybrala a doporučila radě ke schválení devítičlenná komise sestavená ze specialistů na marketing a grafický design i ze zástupců města, je společnost Dynamo design s.r.o., která stojí za realizací řady známých log a vizuálních stylů například pro Air Bank, Škodu Transportation, Akademii věd České republiky, festival Rock for People, Pražské Quadriennale 2015 a řadu dalších.
"Plzeň v posledních letech spojila svou vizuální komunikaci s logem projektu Evropské hlavní město kultury, jehož logo dál zůstává i logem organizace Plzeň 2015. V souvislosti s tvorbou nového Strategického plánu města Plzně ale bylo nutné přistoupit k tvorbě nového loga, které vyjádří směr a cíle města do budoucna," přiblížila Jana Komišová, vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu, který proces výběru značky zajišťoval.
Cílem zakázky bylo vybrat kvalitní a originální logo i sjednotit vizuální komunikaci města a jeho organizací tak, aby veřejnost na první pohled poznala příslušnost konkrétní organizace k městu Plzni.
Cena za zpracování vítězného návrhu, mutací loga pro Magistrát města Plzně a vybraných příspěvkových organizací, včetně kompletních grafických manuálů jednotného vizuálního stylu stanovujících užití loga na různých materiálech města, ve webové prezentaci, na reklamních nosičích a podobně, představuje částku 1,165 miliónu korun.