Článek
V autentickém prostředí osmi zámeckých sálů expozice Okouzleni antikou je instalováno kolem stovky historických odlitků slavných i méně známých antických uměleckých děl. „Pojďme se vydat na dobrodružnou cestu do historie a obdivovat ideál čisté krásy,” zve lektorka kurzu Radka Müllerová.
Kurzy jsou určené zájemcům o výtvarné tvoření, malbu, kresbu. Denní program povede ke komplexnímu uchopení tématu a zprostředkování do různých průřezových okruhů umění, vědy a historie. Součástí bude i úvodní prohlídka expozice Okouzleni antikou.
Hlavní náplní kurzů je uvedení do problematiky malířských a kreslířských technik hravou formou, rozvíjení výtvarné citlivosti a setkání tváří tvář s odkazem antických hrdinů. Cílem je seznámit se se základními malířskými a kresebnými technikami a materiály jako jsou uhel, tuš, akvarel a v rámci tvorby se hravě dotknout i současných forem jako je instalace nebo performance.
Pro děti ve věku od 9 let se kurzy budou konat od středy do pátku 16. až 18. srpna, pro dospěláky v sobotu 19. srpna. Kurzy lze absolvovat jednotlivě, nebo ve všech termínech. Rezervace místa ve výtvarné dílně je nutná předem, a to nejpozději do 9. srpna telefonicky v pokladně zámku.
Program kurzu povede Mgr. Radka Müllerová, Ph.D., absolventka Akademii výtvarných umění v Praze. Současná vizuální umělkyně pracuje s novými médii, digitální fotografií a instalací většinou se sociálním podtextem. Několik let tvořila a vystavovala v Japonsku, studovala tradiční japonskou malbu – sumi-e a absolvovala s místními mnoho výstav, kde prezentovala vlastní pohled na japonskou společnost. Na malbách představuje většinou portréty nebo figury, jejichž tíživé pohledy vedou k hlubším úvahám nad japonskou společností a postavením žen ve společnosti.
Lektorka spolupracuje s Národní galerií v Praze, kde je zastoupena ve stálé sbírce. Pedagogické zkušenosti získala jako asistentka ateliéru Nová média II na Akademii výtvarných umění v Praze, na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem a v průběhu svého působení na základní umělecké škole.