Článek
Společně se proto zapojily do projektu Lepší KLIMA pro Bohumínsko a zpracovaly Strategický rámec vzdělávání. Tento dokument je nezbytný k tomu, aby mohly o evropské peníze žádat.
Projekt, který má dětem zajistit kvalitnější vzdělávání, lepší prostředí, modernější pomůcky i více možností vyžití, má za sebou první hmatatelný úspěch. Pedagogové, rodiče, lektoři i odborníci společně vytvořili Strategický rámec vzdělávání.
„V obsáhlém dokumentu každá škola i další instituce specializující se na vzdělávání a volný čas dětí pojmenovaly, do jakých konkrétních oblastí by chtěly investovat. Mezi nejčastější požadavky patřilo vybavení specializovaných učeben k výuce informatiky, cizích jazyků a polytechnických předmětů. Většina zařízení také plánuje vylepšit tělocvičny nebo venkovní hřiště a zahrady,“ informoval místostarosta Bohumína Lumír Macura.
Podle něj školy počítají mimo jiné i s investicemi do integrace žáků s odlišnými potřebami, do zlepšení čtenářské gramotnosti a také do vzdělávání pedagogů.
Ředitelé mateřinek i základních škol v Bohumíně, Rychvaldě i Dolní Lutyni potvrzují, že k uskutečnění velkých plánů je zapotřebí dostatek financí. Těm se školám na jejich investiční záměry většinou nedostává.
„Vize, které by lidé pracující ve školství chtěli proměnit ve skutečnost, tak často končí „jen na papíře“, což je pro ně demotivující. Jsou to nadšenci, kteří připravují projekty nad rámec svých povinností a své povolání berou jako poslání i koníček zároveň. Proto jsme jim podali pomocnou ruku a vytvořili projekt Lepší KLIMA pro Bohumínsko. Díky němu si budou moci sáhnout na evropské dotace,“ vysvětlila manažerka projektu Radana Vozňáková s tím, že projekt je součástí celorepublikového Místního akčního plánu vzdělávání, který organizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Na projektu Lepší KLIMA pro Bohumínsko pracují pod vedením koordinátorů čtyři různé odborné skupiny po deseti a čtrnácti lidech. Jedna se zaměřuje na mateřinky, druhá na základní školy, třetí na volný čas dětí a čtvrtá na inkluzi. Dokončení strategického rámce znamená ukončení první fáze celého projektu, který potrvá až do začátku příštího roku.
Dokument je zveřejněn na webu MAS Bohumínsko a facebookové stránce projektu.