Článek
K události došlo na železniční trati 111 Kralupy – Velvary. Kralupští hasiči vyrazili na místo po šesté hodině večer. Na místě střetu vlaku s popelnicí se nacházel rozsvícený, avšak již nepojízdný motorový osobní vůz řady 809, kterému železničáři říkají „Orchestrion“.
Na místo se vedle hasičských jednotek vzápětí dostavili i policejní vyšetřovatelé, jakož i vyšetřovatelé Drážní inspekce a začali pátrat po jeho možných příčinách nehody.
Jeden ze strojvůdců, který má osobní zkušenost i s tratí do Velvar, sdělil, že se svým kolegou, který vlak řídil, již mluvil. Mimo jiné uvedl, že jel naštěstí prázdným osobním motorovým vozem velmi pomalu, a to kvůli jak poměrně husté mlze, tak i nepříliš přilnavým kolejím. I však přes velmi pomalou jízdu (normálně se zde jezdí max. čtyřicítkou) jej osamělý kontejner na minimálně používaném přejezdu nepříjemně překvapil a ani za použití rychlobrzdy již nedokázal střetu zabránit.
Hasiči strávili na místě přes čtyři hodiny, protože vedle dokumentace škod bylo třeba neutralizovat uniklé provozní náplně a hlavně dvacetitunový motorový vůz přizvednout, aby z podtohoto bylo možno bezpečně vyprostit rozdrcený kontejner.
U vlaku bylo nutno rovněž zajistit jeho odtah do kralupského depa ke zjištění škod na podvozku, hydrodynamické převodovce a hnací jednotce.
Pokud byste se snad někdy v budoucnu dostali k nehodě u železničního přejezdu, vězte, že operátora tísňové linky bude vždy prvotně zajímat systémové číslo konkrétního přejezdu, které nově vždy naleznete na sloupku s výstražnými světly nebo jen ležatým křížem. Před čtyřmístným číslem přejezdu hledejte vždy velké písmeno "P".