Článek
Hlavní cílem projektu byla stavební úprava komunikace za účelem zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Cena za stavební práce byla 10,9 miliónu Kč. Na financování se 7,8 miliónu Kč podílela SÚS PK a 3,1 miliónu Kč obec Zahořany. Jednalo se o vzorový příklad spolupráce mezi obcí a krajem, respektive SÚSkou,” uvedl generální ředitel SÚS PK Pavel Panuška.
V 1. etapě stavby proběhla rekonstrukce části průtahu silnice III/1836 v úseku od dopravní značky IS 12a (začátek obce) ve směru od Spáňova (I/22) po křižovatku se silnicí III/1839 včetně této křižovatky o celkové délce zhruba 750 metrů.
Vedle rekonstrukce vozovky bylo provedeno odvodnění, výstavba nových chodníků, úprava sjezdů na sousední pozemky a úprava autobusových zastávek. Stavba se nachází v intravilánu obce Zahořany. V úseku začátku úpravy je navržený extravilánový charakter komunikace v rozsahu frézování vozovky s úpravou krajnice. V navazujícím úseku (od 0,235 km) je již navržený intravilánový profil komunikace s obrubami a jednostranným chodníkem. Zde se jedná se o kompletní výměnu konstrukce vozovky.
Komunikace je v převážné délce navržena jako obousměrná dvoupruhová místní komunikace s šířkou jízdního pruhu 2,75 metru. Veškerá napojení místních komunikací a sjezdy do navazujících nemovitostí jsou řešeny jako vjezd do obytné zóny přes sníženou obrubu. Odvodnění vozovky je řešeno prostřednictvím vpustí a trativodů se zaústěním do stávající dešťové kanalizace. Součástí stavby je i nezbytná úprava dopravního značení.
Stavba probíhala za vyloučeného provozu s převedením dopravy na objízdnou trasu. Stavební práce byly zahájeny 11. května a dokončeny 9. září.