Hlavní obsah

V Přerově se snaží, aby rostl zájem mladých lidí o technické obory

Novinky, Radim Kašpar

Jak motivovat žáky základních škol ke studiu technických oborů? Právě tuto otázku si již dlouho kladou na nejedné střední škole. Zpopularizovat techniku mladým lidem je totiž stále těžší. Na Střední škole technické v Přerově se to ale daří.

Foto: Radim Kašpar

Studentka optiky

Článek

V Přerově se rozhodli prostřednictvím projektu Inovace technického vzdělávání na SŠT Přerov, reg. č. CZ.1.07/1.1.26/01.0023 zlepšit situaci v oblasti technického vzdělávání a akcentovat budoucí uplatnitelnost na trhu práce. 

Zatraktivnění technických oborů probíhalo nejrůznějšími mediálními kanály. Pro školu byla vytvořena celá řada nových propagačních materiálů. Byly natisknuty letáky a brožury s nabídkou oborů pro zvýšení informovanosti o možnostech studia na škole a zakoupena nová reklamní zástěna i se stolkem a roll-upem.

Propagační letáky a zástěna byly použity pro zviditelnění školy na jednotlivých eventech. Ty byly další součástí propagace a zaznamenaly mezi žáky základních škol velký ohlas. Proběhl Den otevřených dveří na SŠT v Přerově, burza škol Scholaris v Přerově i Olomouci a také různě tematicky zaměřené workshopy, které dokázaly zvednout děti ze židlí. Eventů se účastnili i samotní studenti SŠT v Přerově, kteří zde předváděli v praxi své znalosti ze studia na škole. Žáci si otestovali svou zručnost sestavením si vlastního robota, či hlavolamu. Právě praktické ukázky a možnost vyzkoušet si co jednotlivé obory obnáší, bylo pro žáky nejatraktivnější a nejvíce přínosné.

"Technika je všude kolem nás! Buď její součástí, my ti to umožníme!" – nejen taková hesla se nesla éterem rádia Haná po několik měsíců. Jako další mediální prostředek pro zpopularizování technických oborů totiž škola použila rádiové spoty. Odvysílána byla celá série kreativních reklamních spotů lákajících na jednotlivé akce pořádané školou a popularizující technické obory. Rádio zapůsobilo jako užitečný prostředek ke zvýšení povědomí o těchto oborech a ke zlepšení vnímání techniky jako žádaného oboru budoucnosti.

Posledním komunikačním kanálem byl periodický tisk. Uveřejněny byly vizuály školy, pozvánky na eventy i inzeráty lákající žáky devátých tříd ke studiu technicky zaměřených oborů. Mimo samotné žáky bylo cíleno i na jejich rodiče, kteří ovlivňují rozhodování o volbě střední školy a tím i budoucnost svých dětí.

Výše uvedené kroky školy rozšířily povědomí nejen o jejích oborech, ale o technických oborech celkově a o jejich potenciálu pro budoucnost. Škola nyní doufá, že dojde ke zvýšení počtu studentů technických oborů a tím i posílení úrovně průmyslu a technických odvětví v ČR.

Související témata:

Výběr článků

Načítám