Článek
V Poděbradech se již tradičně na konci září konal sraz Garde a Rapid. Sraz se konal v sobotu - kdo přijel z dalekých končin mohl přijet již kempu Golf v pátek. V pátek byla navíc pro zájemce připravena exkurze do místní hydroelektrárny, jejíž historie sahá do 1. poloviny 20. století, kdy byl regulován tok řeky Labe pod vedením významného vodohospodáře a mj. nymburského rodáka Ing. Emila Zimmlera.
V sobotu v dopoledních hodinách se odehrála hlavní část srazu. Majitelé přijeli na kolonádu vystavit svůj vůz. Tradičně se konala volba elegance o nejhezčí vozy na letošním ročníku srazu. Vozy si zájemci mohli prohlédnout a nafotit. Srazu se účastnili - jak již bylo řečeno - majitelů vozů Garde a Rapid z osmdesátých let a také majitelé s vozy Škoda Rapid a Rapid Spaceback. Tyto vozy se dosud vyrábějí v mladoboleslavské automobilce.
Kolem poledne se konal proslov od hlavního pořadatele Jiřího Najmana, který účastníky informoval o odpoledním a večerním programu. Krátce po poledni se kolony vozů rozdělené na nové a staré škodovky rozjely do Mladé Boleslavi. Po ujetí 40 kilometrů se škodovky seřadily před muzeum Škoda a byly připraveny exkurze do muzea a přilehlého depozitáře.
V muzeu je od letošního roku k vidění i předchůdce SUV modelů Škoda Trekka, která se na podvozku Škody Octavie Combi ze sedmdesátých let vyráběla na Novém Zélandu. Expozice je také doplněna o všechny vozy Škoda, které patří do segmentu SUV. V depozitáři se nacházejí škodovky, které se nedostaly do výroby, nebo šlo o závodní speciály. Např. Škoda Fabia S2000, Škoda Tudor.
Po prohlídce si mohli účastníci vybrat, jestli pojedou automobilovou orientační soutěž (AOS) nebo spanilou jízdu do Poděbrad do kempu Golf. Večer po sedmé hodině došlo k vyhlášení výsledků volby elegance o nejhezčí vozy a také výherce AOS. Po předání cen se konala přednáška Ivana Moneva o cestě kolem světa Rapidem, tentokrát o cestování po Střední Americe.