Hlavní obsah

V Plzni začne stavba třetího pruhu na Karlovarské, dopravu neomezí

Novinky, Alena Lochmannová

V tomto týdnu budou zahájeny stavební práce na rozšíření Karlovarské třídy v Plzni o třetí jízdní pruh. Ten vznikne v úseku od křižovatky Karlovarská – Lidická před vjezd na kruhový objezd Rondel.

Foto: Magistrát města Plzně

Po dobu výstavby budou zachovány směrem do centra stávající dva jízdní pruhy, pouze dojde k jejich zúžení.

Článek

Projekt města Plzně za zhruba 13,7 miliónu korun včetně DPH zrealizuje společnost Berger Bohemia, která vyhrála výběrové řízení. Ke zprovoznění nového pruhu by mělo dojít letos v první polovině listopadu. Stavbu město zahájí v souvislosti s opravami mostu Generála Pattona, který bude mít po rekonstrukci směrem do centra tři jízdní pruhy.

„Stávající komunikace bude rozšířena proto, že Karlovarská směrem do centra je přetížena, řidiči se tam opakovaně potýkají s kolonami vozidel,” uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře se soutěž na zhotovitele stavby uskutečnila na jaře, vítěznou nabídku podala společnost Berger Bohemia, a to na celkovou částku 13,775 miliónu korun včetně DPH. „Staveniště bylo předáno 14. června, samotné stavební práce budou zahájeny tento týden. Celková délka rozšířené komunikace bude 580 metrů,” přiblížil Pavel Šindelář.

Projekt počítá s rozšířením původního násypového tělesa, aniž by se měnila šířka paty násypu. Firma provede také odvodnění nové části komunikace pomocí uličních vpustí, vybuduje veřejné osvětlení, provede sadové úpravy a upraví trolejové vedení, světelnou signalizaci a vodovod.

Po dobu výstavby budou zachovány směrem do centra stávající dva jízdní pruhy, pouze dojde k jejich zúžení. „Stavební mechanizace se bude pohybovat po ulici Karlovarská v záboru stavby. Přes ulici Lochotínská bude probíhat pouze doprava malými nákladními automobily,” doplnil Jaroslav Polák z Odboru investic Magistrátu města Plzně.

Třetí jízdní pruh bude vyhrazen zejména pro vozy autobusů linek MHD i pro vozy autobusových linek provozovaných v rámci Integrované dopravy Plzeňska.

„Cílem je upřednostnit provoz veřejné dopravy v situacích, kdy v tomto úseku stojí kolony vozidel. Vytvořením třetího pruhu se zlepší dodržování jízdních řádů, sníží se dopad zpoždění na další návazné autobusové spoje vypravované z centrálního autobusového nádraží. Dojde i k úlevě pro osobní auta, neboť z ostatních pruhů autobusy zmizí. V případě mimořádných situací, jako jsou havárie, opravy na vozovce a podobně, bude pruh využit tak, aby pro vozidla byly vždy k dispozici ve směru do centra města dva jízdní pruhy. To povede ke zmírnění kolon,” vysvětlil Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Město nyní zvažuje využití třetího jízdního pruhu ve špičkách pro ostatní dopravu.

Investorem stavby je statutární město Plzeň zastoupené Odborem investic Magistrátu města Plzně. Správcem rozšířené komunikace bude po jejím dokončení Ředitelství silnic a dálnic České republiky.   

Související témata:

Výběr článků

Načítám