Článek
Poté, co se v zřítila lávka v pražské Troji, byly po celé republice zkontrolovány lávky postavené podobným způsobem. Experti, kteří kontrolovali lávku přes Moravu, došli k závěru, že část nosných lan je poškozena korozí a je nutno je vyměnit. Druhou variantou bylo zbourání celé lávky a postavení nové.
„Tato varianta by nicméně trvala déle a stála by mnohem více peněz než výměna nosných lan,” uvedl starosta Kroměříže Jaroslav Němec.
Podle Ladislava Klusáčka, který vedl tým odborníků ze stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně, byla koroze nosných lan způsobena špatnou výstavbou. „Lávka nicméně nebyla v havarijním stavu a oprava byla poměrně jednoduchá,” uvedl.
Na rozdíl od lávky v Nymburce, která musela být kvůli havarijnímu stavu kompletně zbourána, tak mohou obyvatelé Kroměříže po krátké době opravenou lávku začít znovu využívat. Odborníci ji zpevnili fixními lany zajištěnými proti korodování.
„"Dopoledne 30. dubna ještě musíme vyřídit administrativní úkony, zhruba od 15 hodin by měla být lávka znovu v provozu,” doplnil Němec, který zároveň poděkoval obyvatelům za trpělivost.