Článek
Vlak vedla lokomotiva řady 423 z výtopny Moravská Ostrava. Tato lokomotiva byla vyrobena v ČKD Praha, již v roce 1924. Za lokomotivou pak byly řazeny historické vozy z 30. let, kterým se podle jejich konstruktéra dodnes přezdívá "Rybáky."
Na ostravských nádražích, kde vlak zastavoval, se sešlo několik desítek, možná i stovek lidí. Mimořádný vlak nezastavoval na všech stanicích, ale tam kde ano, stály davy cestychtivých, nebo čekajících fotografů. Trať za Ostravou na Frenštát už není elektrifikována a vede hezkou krajinou, takže se dají pořídit vcelku vkusné snímky.
V Čeladné vlak přivítala kromě novotou vonící zastávky i cimbálová muzika a starosta obce Čeladná pan Lukša, který je rovněž poslancem parlamentu ČR. Po příjezdu parního vlaku a krátkém úvodním proslovu pan starosta přestřihl pásku a otevřel tak novou zastávku veřejnosti.
Vlak potom pokračoval dále do města Frenštát pod Radhoštěm, protože Čeladná má pouze jednokolejnou zastávku a tak bylo potřeba trať uvolnit. Lidé tímto vlakem buďto mohli pokračovat právě na konečnou, nebo vystoupit v Čeladné, kde bylo připraveno mnoho doprovodných akcí. Předvedl se integrovaný záchranný systém, nebo si děti mohly zajezdit na koních na tamním ranči.
I když bylo poněkud pošmourno, bylo to pro mnohé lidi jistě příjemné odpoledne a hlavně - obec má konečně reprezentativní, krásnou zastávku.