Článek
Stavební práce na nové cyklostezce probíhaly od září do prosince. „Stavbaři museli nejprve odtěžit starý štěrkový povrch i s podložím a vytvořit nové. To tvoří plastový komorový systém, jehož technologie vznikla původně pro potřeby izraelské armády, aby se těžká vojenská technika nebořila do písku. Nový zpevňovací systém má tak obrovskou nosnost a základy cyklostezky mezi oběma vodními plochami leccos vydrží,“ uvedla Eliška Pecháčková z odboru rozvoje a investic bohumínské radnice.
Nová stezka začíná u předloni vybudované lávky přes Orlovskou stružku a z druhé strany se napojuje na stávající asfaltovou obslužnou komunikaci pro dálnici a visutý lanový most. Pro svůj účel slouží dobře, ale potřebám cyklistů a in-line bruslařů bohužel nevyhovuje. S její modernizací však radnice po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic počítá. Je totiž součástí projektu na propojení a zokruhování stávajících cykloúseků kolem Vrbického jezera. Zrealizovat by se mohla už letos.
„Do několika let vznikne kolem Vrbického jezera okruh pro cyklisty a in-line bruslaře. Ten by měl být dlouhý téměř šest kilometrů. Už jsou hotovy první tři etapy, a to nová 1,5 kilometru dlouhá cyklostezka na protipovodňové hrázi kolem jezera. Tu jsme předloni prodloužili o dalších 700 metrů k areálu štěrkovny a teď jsme dokončili další 1,6 kilometru dlouhou část cyklostezky, a to mezi jezerem a řekou Odrou. V příštích letech nám zbývají poslední dvě etapy, a to oprava asfaltové komunikace na opačné straně jezera u dálnice a panelového parkoviště a realizace cyklostezky od štěrkovny až k bývalé myslivně. Tím se všechny etapy propojí a kolem Vrbického jezera vyroste ještě delší okruh, než je třeba kolem přehrady Olešná u Frýdku-Místku,“ řekl místostarosta Bohumína Lumír Macura.