Článek
Před hlavním nádražím v Ostravě-Přívoze se finišuje se stavebními pracemi na ukončení projektu Estetizace přednádražního prostoru.
Do začátku listopadu již byla kompletně upravená a rozšířená smyčka trolejbusů a v jejím okolí vybudovány nové nástupní prostory a ostrůvky. Ty bezprostředně sousedí se smyčkou tramvají. Byla dokončena estetizace a úprava vnitřního prostoru smyčky tramvají. Byly zde zbudovány tři kopečky a v oblasti jsou zasázeny téměř vzrostlé stromy.
Nově je upravená bývalá kašna, která je zakomponována pod dominantní středové okruží přístřešku před výpravní budovou. Plastika představující kytici z tepané mědi od sochařky Lacinové-Jílkové je vrácena zpět.
V areálu konečné zastávky trolejbusů jsou nově vybudována krytá nástupiště s propagačně-informační věží. V celém přednádražním prostoru jsou vybudovány nové lavičky, odpočívadla a odpadkové koše. Do nádražní budovy jsou bezbariérové přístupy.
Předpoklad konečného uvedení do provozu je termín do poloviny listopadu.
Hlavním nádražím v Ostravě-Přívoze projel první vlak 1. května 1847 na mezinárodní trati Krakov - Vídeň. V roce 1869 byla k nádraží napojena trať do Frýdlantu nad Ostravicí a v roce 1894 bylo nádraží spojeno tramvajovou tratí.
K hlavnímu nádraží v Ostravě-Přívoze dojíždí tramvaje č. 1, 2, 8, 18, trolejbusové linky č. 101, 102, 108, 111 a zastavuje zde autobus č. 34.