Článek
Bronzová je skvělé umístění
Průzkum probíhal formou on-line dotazníku, který se skládal z 56 otázek. Dotazník byl začátkem března rozeslán 205 obcím a 22 městským částem hl. města Prahy. Kritéria, na které zástupci obcí odpovídali, byla rozdělena do pěti kategorií: dostupnost úřadu pro občany, transparentnost úřadu, komunikace úřadu, řízení kvality ve veřejné správě a další aktivity úřadu.
Zjišťovalo se také zveřejňování formulářů v elektronické podobě na webových stránkách města, platba poplatků platební kartou, platba vybraných poplatků převodem nebo stav zázemí úřadu. Dvaašedesát procent úřadů je bezbariérových, pro rodiče malých dětí je také důležitým aspektem přítomnost dětského koutku nebo přebalovacích pultů.
Dbají i na podněty občanů
„Znakem přívětivého úřadu je také transparentnost či otevřenost úřadu. Základním bodem jsou pak materiály dokumenty města a úřadu, které je možno snadno dohledat v čitelných formátech na webových stránkách města ke stažení. Otevřená komunikace mezi úřadem a obcí na jedné straně a občanem na straně druhé je rovněž důležitým měřítkem přívětivosti úřadu.
Problémy se snažíme co nejlépe a nejdříve řešit. Klasickým nástrojem je v dnešní době zpravodaj STOP, jehož podoba je na velmi vysoké úrovni. Staráme se o komunikační kanály, jako jsou sociální sítě, webová stránka a mobilní aplikace. Body jsme získali také za možnosti on-line objednávání na konkrétní termín, aplikaci rozklikávacího rozpočtu a za další kritéria,” informovala mluvčí Prahy 13 Mgr. Eva Libigerová.