Článek
Projekt se začal realizovat loni v dubnu, kdy se začal scházet organizační tým projektu. Za polskou stranu ho má na starost ředitel Muzea dávného kupectví Mgr. Wiesław Rośkowicz, za českou stranu je koordinátorkou projektu Mgr. Martina Váňová. Česká strana, tedy Město Police nad Metují je vedoucím partnerem projektu. Administrativní a další dílčí činnost projektu má na starost Ing. Xenie Hambálková.
Projekt bude ukončen v dubnu 2018. V rámci projektu budou uplatněny mzdové náklady na realizační tým, na přípravu projektu a jeho realizaci. V rámci projektu se také kromě setkávání realizačního týmu uskuteční tři turisticko-kulturní společenská setkání. Dvě v Polici nad Metují, po 20 osobách. Jedno ve Świdnici.
Obě strany pořídí v rámci projektu propagační předměty a tiskoviny. Česká strana také pořídila bannery, informativní cedule a rol lupy. Významným počinem v rámci projektu je vydání dvou publikací. Padesát let Muzea dávného kupectví, Místo kde papír ožívá, která mapuje pětiletou historii muzea a přináší první vydanou odbornou stať o papírovém modelářství. Obě publikace jsou vydány v české a polské verzi.
Muzeum papírových modelů v rámci své části projektu vytvořilo přímo v expozici nové pracoviště, jehož součástí je 3D tiskárna, plottr. Polská strana pořídila audioprůvodce včetně příslušenství. Obě muzea pořídila wifi po celé budově, a QR kody v expozici u významných exponátů. Obě muzea část webu přeloží do druhého jazyka. V Muzeu papírových modelů dále vznikl kout – zázemí pro maminky s nejmenšími dětmi. Interaktivní hravé prvky od Jaroslava Soumar a Miloše Noska, zvukové efekty, nové osvětlení vitrín. Z projektu vznik také kinosál.
Projekt končí 4. dubna společným setkáním realizačního týmu ve městě Świdnice. Udržitelnost projektu je pět let. Cílem projektu je ze stálých expozic vytvořit atraktivní místo pro současného diváka, který klade vysoké nároky jak na audiovizuální stránku tak na edukativní. Obě muzea jsou unikátní a sídlí v zajímavé turistické lokalitě, cílem projektu je provázat činnosti muzeí a spolupracovat především v oblasti propagace. Pozitivní vliv projektu očekáváme především ve zvýšení návštěvnosti mladé generace.
Číslo projektu: CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_008/0000775.