Článek
Model F40 měl být vyráběn k 40. výročí firmy a tak měl představovat absolutní špičku toho co Ferrari mohlo nabídnout. Konstruktérům se to bezesporu podařilo.
Když v roce 1984 automobilka Ferrari odsouhlasila plány na konstrukci auta, které bude na závodním poli ve skupině B konkurovat připravovanému Porsche 959, nikdo netušil, že v roce 1987 už nebude skupina B existovat. Enzo Ferrari tedy rozhodl, že se ze závoďáku stane jedinečné silniční auto. A to se i stalo.
Ferrari F40 disponuje osmiválcovým třílitrem, který je přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 478 koní při 7 000 ot./min. a maximální rychlosti 324 km/h. Při hmotnosti 1100 kg se sedmnáctipalcovými koly se uvádělo zrychlení 0 – 100 km/h za 4,5 sekundy. Původně sportovnímu využití odpovídá i to, že vůz byl očesaný od „zbytečností“ jako je klimatizace či ABS.
Ve Ferrari se ovšem zapotil především řidič, který musel zvládnout zejména „zákeřný“ nástup výkonu ve středním pásmu otáček, když se roztočila naplno obě turba.
Ferrari F40 si oblíbili soukromníci a startovali s ním v různých třídách, například ve vozech GT nebo v seriálu JGTC. Po roce 1996 se ale na závodní dráze neobjevilo. Dnes je F40 jedinečný sběratelský kus, jehož hodnota rok od roku roste.
Ferrari mělo původně v plánu vyrobit jen 400 F40. Celkový počet se nakonec vyšplhal na 1311 vozů, které byly vyrobeny v rozmezí let 1987 - 1992. Ceny se v dnešní době pohybují od přibližně 7,5 miliónu, dokonalá auta stojí kolem 10 miliónů.