Článek
Co je jeho náplní?
Studenti třetích ročníků si vyzkoušejí založit vlastní firmu, v níž vymýšlejí takové aktivity, aby svůj základní finanční vklad do této fiktivní společnosti dokázali zhodnotit. Ověřují si tak své teoretické znalosti z ostatních ekonomických předmětů vyučovaných ve škole, například v oblasti vzdělávání, kultury či sportovních aktivit. Snahou je orientovat žáky k činnostem souvisejícím s jejich zaměřením na výpočetní techniku a média nebo cestovní ruch. Stalo se již pravidlem, že si studenti každoročně sami zorganizují ples, a to od zajištění sálu, sponzorů, hudebního programu až po prodej vstupenek. Učí se tak finanční gramotnosti, díky níž si uvědomí, na co mají a na co ještě zatím finančně nedosáhnou.
Finanční gramotnost se stále častěji zařazuje do výuky jiných, dokonce i základních škol.
Ano, vždyť je to přirozené. Ekonomika zasahuje do všech oblastí našeho života a není dobré se jí bránit. Proto se studentům snažím tento předmět přiblížit lidsky a trpělivě.
Jaký je váš oblíbený ekonom?
Americký světově uznávaný profesor a nositel Nobelovy ceny z roku 1970 Paul Anthony Samuelson. Zasloužil se o rozvoj matematické ekonomie, teorie chování spotřebitele a všeobecné ekonomické rovnováhy.
Myslíte si, že by Česká republika měla vstoupit do eurozóny?
Nejsem pro přijetí eura. Ztratili bychom tak národní identitu. Jsme malý národ a českou korunu bychom si měli zachovat.
Ing Monika Kochová absolvovala Ekonomickou fakultu Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě a doplňující pedagogické vzdělání na Ostravské univerzitě. Před nástupem na SŠEP Studénka působila na Finančních úřadech v Havířově a Novém Jičíně, poté rovněž pracovala jako finanční ředitelka firmy zhotovující zdravotní pomůcky. Ve svém volném čase ráda sportuje, cestuje, čte odbornou literaturu a také fandí ochotnickému divadlu v Odrách, kde se svou rodinou bydlí.