Článek
Žáci školy studují na „vizuálce“ v Hradci Králové uměleckořemeslný obor Grafický design - program branding design a branding floristiky. V minulých dvou týdnech vycestovali tři studenti branding designu a byli umístěni na svá pracovní místa. Měli možnost pracovat v reklamním oddělení firmy Botanika, veliké botanické zahradě světově proslulé pěstováním rododendronů a ve výborném grafickém studiu DesignBüro Möhlenkamp & Schuldt.
Katka, Ivet a Kuba měli na každém pracovišti vyhrazeno pracovní místo, každému byla umožněna prohlídka celé firmy a vykonávali práce společně se zaměstnanci německých firem. V reklamním oddělení firmy Botanika pracovali na úpravě reklamních tiskovin firmy pro jimi plánovanou podzimní akci na téma vesmíru. V grafickém studiu měli možnost zpracovávat grafický návrh časopisu „NEO“, který vydává DesignBüro. Ve svých návrzích zpracovávali vlastní vytvořené fotografie. Komunikace probíhala v angličtině, i když ke konci pobytu se začala prosazovat i některá slova z němčiny.
Pro žáky jsou zahraniční stáže obrovskou zkušeností, jak pracovní, jazykovou, ale i poznání sousední evropské kultury. Navíc ještě všichni obdrží potvrzení o absolvování stáže Europass mobility, které mohou předkládat svým budoucím zaměstnavatelům v rámci životopisu.
Součástí stáže je i poznávání formou odborných exkurzí. Ve vyučování jistě zúročí návštěvu galerie Kunsthalle, vědeckého výukového centra Universum a expozice Klimahaus v Bremerhavenu, kde si prošli klimatické zóny Země přes pět kontinentů. Z architektonického a historického hlediska byla velmi zajímavá prohlídka gotické radnice s hereckým výkonem průvodkyně, náměstí se sochou rytíře Rolanda a legendární sochou čtyř muzikantů, historická čtvrť Schnoor, cihlová ulička Böttcherstrasse a katedrála sv. Petra.
Kromě odborných zkušeností mají žáci možnost poznávat město Brémy a okolí, třeba i 100 km vzdálené pobřeží s ústím řeky Labe ve městě Cuxhaven, „vypuštěné“ moře při odlivu v Duhnen, nebo přístavní město Bremerhaven.
Pro Střední školu vizuální tvorby je zásadní umožnit studentům co nejširší přehled v rámci studijního oboru - programu branding designu tak, aby obstáli ve svých budoucích zaměstnáních, nebo vlastním podnikání. Díky projektu Erasmus+ budou jistě jejich šance ještě vyšší.