Článek
„Sbírka Srdce dětem, kterou organizuje společnost Lidl ve všech svých prodejnách, je už naší podzimní tradicí. Jsme rádi, že je veřejností vnímáme velmi laskavě. I proto jsme v loňském roce přímo od zákazníků získali 28,5 milionu korun, které pak Lidl dorovnal na rovných 30 milionů. Celková částka tak o 5 milionů překonala výtěžek z roku 2017 a stala se naším novým rekordem, za který jsme celý tento rok pomáhali vážně nemocným dětem. Samozřejmě jsme zvědaví, jak to dopadne letos a bylo by krásné, kdyby se částka blížila k té loňské,“ komentuje ředitelka neziskové organizace Život dětem Maria Křepelková.
Už je to devět let, co charitativní organizace Život dětem a společnost Lidl spojily síly, aby společně pomáhaly rodinám s nemocnými dětmi. A spolupráce je to víc než zdařilá. Do této doby se totiž podařilo vybrat celkem 127 milionů korun, které následně zlepšily život 3 662 dětem.
Letošní devátý ročník se naplno rozběhne od 4. do 17. listopadu a bude chtít současné statistiky ještě o trochu zatraktivnit. Sbírka Srdce dětem se každoročně koná na konci roku v listopadu, kdy lidé mohou v průběhu dvou týdnů ve všech prodejnách Lidl u pokladen zakoupit speciální dobročinné samolepky.
„Děti, které podporujeme, trpí vážnými a v mnoha případech i velmi vzácnými chorobami, které ovlivňují životy celé rodiny. Pro všechny je to hodně náročná situace, a to nejen psychická, ale i finanční, protože potřebují mnoho různých pomůcek, na které prostě nemají,“ dodala Maria Křepelková.
Zpravidla se jedná o zdravotní onemocnění, která vyžadují celodenní péči jednoho z rodičů, takže tyto rodiny žijí pouze z jednoho platu a v případě, že maminka zůstane s nemocným dítětem sama, tak zůstává pouze na sociálních dávkách. Kromě běžných výdajů pak na bedra rodiny spadá i úhrada zdravotnického materiálu i kompenzačních pomůcek, ale i neurorehabilitace či ozdravné pobyty. To vše zdravotní pojišťovny proplácejí buď částečně, nebo vůbec. To vše Život dětem ze sbírky Srdce dětem platí.
Další informace na www.zivotdetem.cz.