Hlavní obsah

Soutěž o nejlepšího baristu představila kávu různých chutí a vůní

Novinky, Dana Belušová

Třetí únorový týden přinesl do Prahy - do vysočanského Clarionu - vůni a aroma lahodné kávy. Proběhl zde první ročník soutěže Piazza d‘Oro Espresso Cup o nejlepšího baristu společnosti CPI Hotels. Do soutěže se přihlásilo 12 soutěžících z Prahy, Hradce Králové, Liberce, Ostravy i Františkových Lázní.

Foto: CPI Hotels

Vítězný nápoj

Článek

Odborná porota hodnotila dva soutěžní úkoly – přípravu standardního cappuccina a volný nápoj z kávy. Zatímco první nápoj byl posuzován podle kritérií a pravidel České barmanské asociace (CBA) a kromě chuti, pěny nebo teploty nápoje byl kladen důraz na správný postup přípravy kávy a napěnění mléka, v druhém úkolu mohli soutěžící popustit uzdu svojí fantazii a představit originální recepturu, kterou si pro závod připravili.

„Důvodů, proč pořádat soutěž jako je tato, je celá řada. Motivuje naše baristy na sobě pracovat a zdokonalovat postupy přípravy kávy. Řada našich restaurací má vynikající cukrárny a kvalitní káva doplní chuťový zážitek. Vítězný nápoj navíc bude mít reálné uplatnění, zařadí se do stálé nabídky našich restaurací po celé České republice. Hosté si budou u nás moci dát originální nápoj, kávu s příběhem, kterou jinde nenajdou,” uvedl Maroš Šivec, Standard & Quality Manager společnosti CPI Hotels.

Čtyřčlenná porota složená z odborníků z řad společnosti CPI Hotels  a spolupořádající společnosti Douwe Egberts se i přes nespornou kvalitu soutěžních nápojů jednohlasně shodla na vítězi. Se svým nápojem nazvaným Františkolázeňský sen zvítězila Ludmila Duchanová ze Spa & Kur Hotelu ve Františkových Lázních. Její receptura inspirovaná klasickým francouzským dezertem créme brulée porotu ohromila jednoduchostí a efektností výsledného nápoje.                        

„Vzhledem k tomu, že se vítězný nápoj bude připravovat v hotelových provozech, jedním z kritérií byla jistě snadná aplikovatelnost dané receptury. Někteří soutěžící sice přišli s velmi zajímavými nápady, nicméně jejich realizace by byla v běžném provozu problematická,” zhodnotil Zdeněk Malec, National Sales Manager společnosti Douwe Egberts.

Soutěžící obdrželi diplomy za účast, první tři místa byla odměněna věcnými cenami, které věnovaly pořádající společnosti. Vítězný nápoj budou moci první hosté v restauracích hotelů společnosti CPI Hotels ochutnat již na začátku dubna 2014.  

Výběr článků

Načítám