Článek
„Speciální silniční stroj tzv. remixér při jednom průjezdu rozehřívá vozovku, předehřátý materiál recyklované vrstvy rozpojí, promíchá s přidávanými materiály, výslednou recyklovanou směs rozprostře a předhutní. V jednom pracovním kroku do ní zároveň za horka ‚vtlačí‘ směs nové obrusné vrstvy vozovky,“ informovala krajská tisková mluvčí Adéla Kousalová.
„Aby se remixér vyplatilo přivézt na místo a použít jej, musí být opravovaný úsek vozovky dostatečně dlouhý. Stroj totiž váží kolem 50 tun, předehřívače mají hmotnost každý přibližně 20 tun. Tyto strojní sestavy pro technologii remix jsou jen dvě v celé České republice,“ doplnil náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.
„U rekonstrukce silnice mezi Hlinskem a Dobroticemi projektant navrhl technologii, kterou jsme v našem kraji na silnicích II. a III. třídy naposledy použili před 10 lety,“ sdělil ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
„Výhodou této technologie je využití původního materiálu asfaltového krytu vozovky, který se v míchačce remixéru obohatí o materiály potřebné ke zlepšení mechanicko-fyzikálních vlastností recyklované směsi a tuto směs zpětně položí,“ popsal technologii Bronislav Malý.
„Sestava strojů pro technologii remixza horka je schopna obnovit průměrně jeden délkový kilometr jízdního pruhu vozovky za den. Ročně takto realizujeme asi půl miliónu metrů čtverečních nového povrchu vozovek,“ uvedl Karel Karčmář z firmy Frekomos, která je zhotovitelem stavby.
Pro dva jízdní pruhy tříkilometrového úseku silnice mezi Hlinskem a Dobroticemi potřebovala firma asi šest dnů pracovního nasazení strojní sestavy.