Článek
Ostravské komunikace, a. s. seznámily s plánem zimní údržby 10. listopadu zástupce městských obvodů Ostravy, integrovaných složek a dopravního podniku.
Silničáři budou, stejně jako v uplynulé zimní sezóně, udržovat ve sjízdném a bezpečném stavu 385 kilometrů silnic. Údržba bude prováděna za pomocí 22 sypačů, které vlastní společnost, a stejně jako v předešlých letech jsou nasmlouvány i další posilové stroje.
„Zimní údržba na území města Ostravy bude opět probíhat již osvědčeným rajónovým způsobem. Každý sypač bude mít přidělen jeden úsek, o který se bude starat. Silnice máme rozděleny do 17 rajónů. Sypač v návaznosti na hustotu provozu potřebuje k ošetření celého rajónu přibližně jeden a půl hodiny. Technika bude vyjíždět do terénu bezodkladně, když dojde ke změně počasí a na všechny typy vozovek najednou. Osvědčily se nám rovněž preventivní výjezdy. V případě, že meteorologická stanice varuje před ledovkou nebo větším spadem sněhu, nečekáme, až to přijde, ale vyjedeme preventivně, čímž výrazně zmírníme dopady náhlých změn počasí,” informoval Jiří Maléř, tiskový mluvčí Ostravských komunikací.
„Ostravské komunikace mají k dispozici 22 sypačů, 17 je během zimní pohotovosti stále v terénu a zbylé jsou v záloze pro případ poruch. K dispozici jsou dále dva nákladní automobily s pluhy a tři traktory. V případě velkých sněhových přídělů spolupracujeme se soukromníky a hasičským záchranným sborem. Máme i letos nasmlouváno dalších šest nákladních aut a 12 traktorů s pluhy a šest vozidel hasičů,” uvedl Pavel Król, vedoucí zimní údržby Ostravských komunikací.
Společnost má techniku neustále v bezvadném stavu. V opravárenských dílnách se dávají dohromady radlice na zbylé sypače a letní korby jsou zakonzervovány a čekají na letní sezónu. Ve skladech je připraveno 6000 tun soli a 500 tun inertního materiálu. Připravena je rovněž solanka, která účinkuje až do mínus 23 stupňů. Pohyb vozidel a pohyb na křižovatkách a v areálu je řízen a sledován v dispečinku.
„Pro představu: jeden výjezd, při němž jsou kompletně ošetřeny všechny úseky na území města, představuje délku silnic více než dva tisíce kilometrů dlouhou. Věříme, že řidiči pochopí, že nemůžeme být ihned na začátku i na konci úseku, že ošetření potřebuje svůj čas. My se snažíme, aby byl co nejkratší," zdůraznil Pavel Król.