Článek
„Cítím, že je čas se posunout dál. Máme spoustu plánů a cílů, které u nás není možné realizovat. Mým cílem je startovat v německém mistrovství ADAC GT Masters, které nabízí vysoce kvalitní sport i společenskou a marketingovou úroveň,” uvedl při představení vozu šéf týmu Robert Šenkýř.
Nákupem vozu však vše teprve začíná. Tým čeká mnoho práce a příprav, a to jak po technické, tak i manažerské stránce. Díky dlouholetým vztahům má zajištěnu technickou podporu továrny BMW.
„Začínají také jednání s partnery a jezdci od nás i ze zahraničí. Uvidíme, kam se v nejbližší době posuneme. Možné je i to, že se v naší první GT sezóně zúčastníme pouze vybraných závodů ADAC GT Masters a Blancpain GT Series,” doplnil.
Nabízí se i otázka, jak to bude se starty v mezinárodním mistrovství České republiky.
„Jestli a za jakých podmínek se s vozem BMW Z4 GT3 zúčastníme českého mistrovství, se rozhodneme až po vydání předpisů a kalendáře pro rok 2015. Neustálé pokusy měnit pravidla, snižovat minimální hmotnosti, spojovat nespojitelné třídy a vůbec tendence odchylovat se od předpisů FIA Zóny Střední Evropy naše české mistrovství velmi oslabují a snižují jeho důvěryhodnost,” uvedl Šenkýř.
Kvalitní týmy a jezdci se sponzory za zády a dobrým rozpočtem pak podle něj raději volí nějakou jinou, stabilnější zahraniční závodní sérii.
V divizi nad 2000ccm je však pro rok 2015 vypsán i rakouský šampionát, který technickými předpisy a kalendářem závodů přesně kopíruje FIA zónu – i to je kromě FIA Zóny a Mistrovství Slovenska případně dobrá možnost, kde závodit.
„Každopádně do seriálu FIA Zóny Střední Evropy 2015 aktuálně pro naše jezdce zatím připravujeme další tři vozy BMW M3 E36 GTR, BMW M3 E46 GTR a BMW M3 E92 V8 GTR,” popsal plány pro sezónu 2015 Robert Šenkýř.