Článek
Službu v Ostravě poskytovala společnost REKOLA Bikesharing a ukončila ji k 21. listopadu. Podle společnosti nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi byly Nová Karolina, Masarykovo náměstí, Komenského sady a Prokešovo náměstí.
Podle statistiky společnosti si denně lidé půjčili téměř 600 kol. Více než 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců provozu ujelo přes 130 486 kilometrů. Ve středu 21. listopadu opustilo stojany na celkem 58 místech 240 kol.
„V Ostravě bude systém sdílení jízdních kol pokračovat i v příštím roce. Jak konkrétně bude služba vypadat, zjistíme za pár týdnů. Aktuálně připravujeme soutěž na poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, kde budou umístěny stojany i s navýšením počtu kol. Provozovateli jsme připraveni přispívat na každou výpůjčku. Podle dotazů od potencionálních dodavatelů je jasné, že zájem o Ostravu je i v tomto směru,” sdělila náměstkyně primátora města Ostravy pro životní prostředí Kateřina Šebestová.
Sdílení jízdních kol je plánováno v obvodech Slezská Ostrava, Moravská Ostrava a Přívoz, Mariánské hory a Hulváky, Vítkovice, Ostrava - Jih, Poruba a Hošťálkovice. Stojany zajistí město Ostrava, jízdní kola, jejich opravy, redistribuce a servis pak bude v gesci vybraného provozovatele. Podle informací z magistrátu by míst pro stojany mohlo být až 200 a kol okolo 6000 kusů.
„Ostrava dlouhodobě podporuje městskou cyklistiku. Aktuálně má na svém území zhruba 250 kilometrů cyklostezek a další se postupně připravují a staví. Zavedením bikesharingu bylo dalším krokem k podpoře ekologické dopravy ve městě,” dodala Andrea Vojkovská, tisková mluvčí Magistrátu města Ostravy.