Hlavní obsah

Roboty i aplikace pro mobily představili studenti na Olympiádě techniky

Novinky, Alena Lochmannová

Osmý ročník Olympiády techniky uspořádalo v úterý 20. května v plzeňském hotelu Courtyard – Marriott oddělení technické výchovy katedry matematiky, fyziky a technické výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni.

Foto: Západočeská univerzita v Plzni

Soutěžní přehlídka je určena vysokoškolským studentům technických oborů učitelských směrů.

Článek

Soutěžní přehlídka je určena vysokoškolským studentům technických oborů učitelských směrů. Konala se pod záštitou Západočeské univerzity v Plzni, Magistrátu města Plzně a společnosti Czech Didac. „Letos poprvé převzal záštitu i Svaz průmyslu a dopravy ČR a potvrdil tak nutnost podpory technického a přírodovědného vzdělávání,” uvedl Jan Krotký z pořádající katedry.

Letošního ročníku prestižní soutěže se zúčastnilo 38 studentů z osmi univerzit čtyř států. Cílem akce je upozornit na potřebnost technického vzdělávání.

Studenti ZČU zde představili například řešení nové inovativní hry na principu domina, názornou demonstrační pomůcku pro dynamickou ukázku rozložení sil v mostní konstrukci či programy a kurzy pro výuku digitální techniky a programování robotů.

Právě tato práce studenta Jana Baťka se umístila jako první v kategorii didaktických výukových programů. Odbornou porotu zaujal také projekt studenta Jana Hladkého, který představil vlastní inovativní konstrukci poloautomatické škubačky na drůbež.

Již tradičně početná výprava dorazila do Plzně z brněnské Masarykovy univerzity a přivezla s sebou ukázky softwarových aplikací pro tvorbu didaktických her či drobné programovatelné roboty. Budoucí pedagogové z Univerzity Karlovy představili práci z prostředí autorské tvorby multimediálních výukových objektů.

Kromě studentů z pedagogické fakulty v Ústí nad Labem, kteří přijeli s ryze výzkumným projektem sledování specifických vývojových poruch učení a vlivu na psychomotorické dovednosti, přivítali organizátoři již tradičně také účastníky z pedagogické fakulty ve slovinském Koperu. Práce těchto studentů byly naopak ryze praktické – zabývají se v duchu myšlenky "od nápadu k výrobku" tvorbou námětů pro děti základních škol v rámci výuky praktických činností.

Olympiády se zúčastnili také studenti z partnerských univerzit na Slovensku. Porota ocenila prvním místem vynikající práci Tomáše Valenta z Banské Bystrice s tématem tvorby a testování modulu autopilota pro RC modely. Pozadu nezůstali ani studenti z polského Rzeszowa. Ocenění získaly práce zaměřené na výzkum v oblasti optických a ultrazvukových senzorů nebo elektronický univerzitní průvodce ve formě aplikace pro mobilní telefony.

Výběr článků

Načítám