Hlavní obsah

Rekonstrukce estakády Bazaly v Ostravě skončila

Novinky, Josef Zajíc

Motoristé, kteří jezdí po estakádě Bazaly v Ostravě, se dočkali kvalitnější komunikace. Po třech letech skončila náročná modernizace a rekonstrukce páteřní silnice a mostů spojujících centrum krajského města Ostravy s Frýdkem-Místkem, Havířovem a Bohumínem. Do provozu byla uvedena 30. června.

Foto: Josef Zajíc

Estakáda 30. června. Pod mosty protéká řeka Ostravice.

Článek

Cílem stavby v centru Ostravy bylo ve dvou etapách zrekonstruovat estakádu na Českobratrské ulici (II/479), kterou tvoří patnáct mostů, přilehlé úseky této frekventované ulice, veřejné osvětlení, trolejové vedení a přeložky sítí.

Celkové náklady financované převážně evropskými fondy, Moravskoslezským krajem, městem Ostravou a státem se pohybují okolo 259 milionů korun včetně DPH. U obou etap zhotovitel. společnost Strabag, dodržel termín realizace.

„Technický stav mostů byl špatný, protékaly mostní závěry, narušeny byly betonové konstrukce, ty ocelové byly zrezivělé. Celé území je poddolované, což je špatně pro nosné konstrukce mostů. Museli jsme je proto výškově upravovat. Pokud bychom k rekonstrukci estakády nepřistoupili, museli bychom ji poměrně brzy zavřít. I přes nemalé finanční náklady a nepohodlí občanů po dobu rekonstrukce šlo o velmi důležitou stavbu, která odstranila vážný problém. Díky ní tu řidiči stavbaře na dlouhou dobu neuvidí. Řidičům garantuji komfortní a bezpečnou jízdu v této části Ostravy,” uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro finance a investice Jaroslav Kania.

Podle jeho slov se po odkrytí jednotlivých vrstev konstrukce ukázalo, že jsou některé mnohem víc opotřebovanější, než se předpokládalo. Mostní pole konstrukce bylo popraskané, stejně tak železobetonová deska nájezdové rampy. Rozdíl byl i mezi historickou dokumentací a realitou. Některé prvky byly původně budovány jako pokusné atypické, neodpovídaly podkladům, ze kterých se vyhotovovala projektová dokumentace pro provádění stavby.

„S tím vším se musel zhotovitel i projektant společnost Dopravoprojekt Ostrava v průběhu výstavby vypořádat. Zvládli to dobře a v termínu,” dodal Jaroslav Kania.

Související témata:

Výběr článků

Načítám