Článek
„Pro veřejnost se obnovuje chod úřadu v pondělky a středy. K dispozici budou plně všechny agendy včetně těch nejnavštěvovanějších, jako je ohlašovna, občanské či řidičské průkazy i cestovní doklady. Právě u nich předpokládáme zvýšenou návštěvnost, proto jsme připravili řadu opatření, která mají eliminovat riziko nákazy koronavirovou infekcí,“ uvedla vedoucí organizačního odboru bohumínské radnice Mirka Šmídová.
V obou budovách městského úřadu tak lidé najdou u vstupu nainstalovaná zařízení s dezinfekcí, kterou by měli použít jak při vstupu, tak i při odchodu z radnice. „Místa s dezinfekcí budou viditelně označena tabulemi. Čtyřikrát denně budeme dezinfikovat kliky, madla, tlačítka vyvolávacího systému, sedadla a další vybavení,“ podotkla Šmídová s tím, že v kabinkách, kde je nutné použít k podpisu elektronickou tužku, budou k dispozici jednorázové rukavice.
Zprovozněn bude také elektronický vyvolávací systém, a to jak na odboru dopravy, tak u agendy občanských průkazů, cestovních dokladů a ohlašovny. Aby nedocházelo k porušování dvoumetrových rozestupů a shlukování lidí, bude klienty usměrňovat a navádět strážník městské policie, případně asistent prevence kriminality. „Prosíme všechny návštěvníky úřadu, aby se řídili jejich pokyny. Je nezbytně nutné mít na obličeji roušku či šátek a nejen v řadě dodržovat bezpečný odstup od ostatních,“ upozornila Šmídová.
Radnice vyzývá všechny občany, aby i přes obnovení provozu zvážili, zda musejí úřad nutně navštívit osobně. Stále platí, že většinu záležitostí lze vyřešit telefonicky či prostřednictvím elektronické komunikace. I nadále by proto měla veřejnost tento způsob preferovat.
Obnovení chodu úřadů vyplynulo z ukončení omezeného provozu orgánů veřejné moci a správních orgánů, který do 19. dubna nařídilo ministerstvo zdravotnictví. To teď vydalo mimořádné opatření nařizující zpřísněná hygienická pravidla provozu v budovách úřadů. Zavést se musí od 20. dubna, kdy se instituce opět otevřou veřejnosti.